Direktlänk till inlägg 18 december 2007

Skandia briljerar!

Av miniu - 18 december 2007 23:18

Magen gjorde ont ont, och i de nedre regionerna svider det och gör ont, någonting är inte bra!

Ringde Skandias sjukvårdsrådgivning som verkligen skulle göra allt för att ordna så att jag får komma in och lämna ett prov imorgon innan mitt telefonmöte. Jag förklarade att jag inte hade någon som helst tid för ett läkarbesök imorgon, och det är sant, jag är fullbokad från tidig morgon till sen kväll imorgon så hon ordnade en tid 7.30, imponerande!

Sköterskan tyckte att det lät som en klassiker på de symptom jag uppgav, men ett prov kan utesluta njurbäckeninflammation, som verkligen inte är något att eftersträva. Med tanke på smärtan så ville hon utesluta det.

Smärtan i magen trodde hon... precis som jag, är träningsvärk och inga äggstockar som lever rövare.


Fick rådet att dricka surt och försöka få i mig massor med vätska under natten, så nu har jag pressat all citron som finns att nå på Högre Höjder, för här ska det drickas hela natten!


Jag slapp köa på sjukvårdsrådgivningen på Sundsvalls Sjukhus och mötas av ett svar att jag får höra av mig till Vårdcentralen imorgon bitti, och där mötas av att närmsta lediga tid är om 3 veckor, alternativt att jag får söka akut och sitta där en hel natt... Svenska vården i ett nötskal!


Imorgon bitti får jag svänga förbi Feel Good på väg till jobbet, lämna mitt prov, mötas av ett leende och kunnande, och återgå till jobbet, och säkerligen inse att träningsvärken is the shit!



 
 
Ingen bild

Dr Figgelito

18 december 2007 23:36

Drick drick drick surt surt surt.

Du om någon förstår varför jag valde bort den svenska vårdkarusellen eller?

Njurbäckeninf behöver du ej oroa dig för, då hade du legat i feber och haft påverkat allmäntillstånd.
Dina sympton tyder på en katarr el urinvägsinf, alt en kombination av dessa.

Krya på dig.

 
Ingen bild

Ingrid

19 december 2007 07:58

Sköt om dig, var rädd om dig.

Kramis

 
Ingen bild

Malin Z

19 december 2007 18:36

Usch usch. Krya på dig!

Lär dottern att inte ljuga. "Ljuga är fult" Men så har man börjat ljuga själv, "Jag har haft ont i 3 dagar" betyder egentligen att jag har haft ont sedan igår kväll, i ett försök att få läkartid fortare eller överhuvud taget få läkartid när någon i familjen är sjuk, som tex halsfluss eller urinvägsinfektion. Suck... Behöver jag säga att det då är den svenska vårdkarusellen försöker ge sig in i.

 
Ingen bild

Miniu svarar

19 december 2007 21:11

Figge; Jepp, det var ingen njurbäckeninflammation - tack o lov. Fortsätter dricka surt.

Ingrid; tack!

Malin Z; Ibland måste man dra några vita lögner om man vill komma fram i vårdkarusellen.

 
Ingen bild

Stina

19 december 2007 21:42

Härligt å höra att det finns så´n service!:0)
Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards