Direktlänk till inlägg 19 december 2007

Gräset är inte grönare på andra sidan...

Av miniu - 19 december 2007 19:31

Nej, gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönast där man vattnar det!

Klokt eller hur?


Jag fick verkligen erfara det idag då jag efter min "egokick" kände att jag har det bra som jag har det, och kände att jag stannar här och gör det bästa av det som finns, och inte letar efter det grönare gräset.

 
 
Ingen bild

Sten

19 december 2007 19:54

Ännu mer kloka(re) ord från våran goa Miniu hihi ;-)

Men... "letar efter det grönare gräset"...umgås fröken med flyttplaner? Är det inte ganska nyinflyttat där uppe på Högre Höjder?

 
Ingen bild

Miniu svarar

19 december 2007 21:08

Sten; Nope, ingen flytt på väg. Att gräset är grönare på andra sidan är ett uttryck för att man letar något annat... men inte bostad!

 
Ingen bild

Sten

19 december 2007 21:34

Hej igen!

Mmm jag vet att det betyder "leta efter något annat". Men om du inte letar efter ny bostad... ny bil kanske... nä du gillar den du har tror jag. Då är det nog bara en sak kvar, hihi... något "på gång"? ;-) (Förlåt om jag var ofin nu?)

 
Ingen bild

Stina

19 december 2007 21:45

Okej då;0)....här gäller det att vattna då rå´! *fnissar*

 
Ingen bild

Ingrid

19 december 2007 21:50

Hm hm, jag tror mig ana vad du menar och är nog benägen att hålla med dig.
Tack för ditt underbara julkort, en liten tår letatde sig fram i ögat.
Tack än en gång och massor av kramar.

 
Ingen bild

Miniu avslöjar

19 december 2007 22:07

Det var en anställningsintervju!
Nu vet jag att ansökningshandlingarna håller, att intervjun sitter, att målet är klart... bara att vänta på att drömjobbet dyker upp, men det var inte det jag var på idag!

 
Ingen bild

Ingrid

19 december 2007 22:59

Precis vad jag misstänkte, luring där.
Kramen

 
Ingen bild

Figgelito

19 december 2007 23:03

Otur för det företag och lucky din nuvarande arbetsgivare.

Gällande gräset kan jag inte annat än att hålla med, det stämmer väl överens med min bild av verkligheten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards