Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

F&S goes 112-fest!

Av miniu - 4 januari 2008 21:38

Fredagkväll, som alltid aptrött, men idag har jag egentligen ingen som helst anledning till att vara det. Brukar alltid försöka träna på fredagseftermiddagen efter jobbet för att mentalt avsluta arbetsveckan och mentalt påbörja ledigheten. Nu har jag varit ledig, så det fanns ingenting att avsluta, för mitt arbete denna dag har varit att tagit mig igenom del 1 på boxen, och det kan jag inte kalla särskilt ansträngande!


Idag på träningen var vi väl ett 120-tal personer som hade samma mål - träna in helgen! Faktum var att det kändes som en 112-fest. För er som inte vet vad en 112-fest är så är det en fest för alla som jobbar som poliser, brändmän, akutsjukvårdare, ambulans, akutläkare och hela det kitet. Jag såg minst 20 personer jag kunde placera inom det spannet under passet.

Det har viskat en liiiiiiten liiiiiiiiten fågel i mitt öra att nästa sådan fest infaller när fröken ska lapa sol i Mauritius, så jag hoppas att det blir många andra som får känna sig väl omhändertagna i detta 112-sällskap!


Annars har dagen idag inte bjudit på så många överraskningar. Har bara försökt att varva ner och kollat på Grey´s och det har gått riktigt bra. Jag tror det fanns flera poänger med den julklappen, tack!

Kände mig riktigt pigg i kroppen på träningspasset och kände att jag tog i lite extra på den lågintensiva pulsträningen. Som alltid på fredagspasset så är det en ledare som får mig att le från början till slut.

Att kunna bjuda på sig själv, att vara ledare!

Hon och jag har verkligen pratat om det i höst, om ledarskapet, och hon är min förebild vad gällande ledarskapets osynliga delar, viktiga - ack så viktiga.

När hon står där i mitten så bjuder hon av hela sig, skratt, leenden, extra jobbiga toppar, allt med ett leende och en bekräftelse.

Närvaro

Bekräftelse

Lyhördhet

Vilja

Varje gång jag ser henne, känner jag också igen mig själv. Det syns verkligen hur bra hon mår där i mitten, hur kul hon har det, hur utvecklande och inspirerande hon känner att det är.

Exakt så känner jag när jag står i klass, och idag kliar tarmen på att återigen stå i grupp och ge av mig själv, med blickar, med leende, med bekräftelse och en stor portion ödmjukhet - på tisdag är det dags!


Innan det blir tisdag bjuder livet på en helgledighet, och jag höjer mitt glas med mjukt rödvin, lite roquefordost och ädelost, fikon och serranoskinka och säger SKÅL för livet med eller utan 112-fest!



 
 
anneli

anneli

4 januari 2008 22:16

o jag missade det! :O darnit, jäkla förkylning!

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

*Din beundrare som fegar*

4 januari 2008 22:34

Vet du Marianna, du är levande när du har lektioner. Du bjuder av hela himla dig med leenden och ord.

 
Ingen bild

Sten

5 januari 2008 09:28

Det är minsann mycket saker som Unga Fröken "Syster Yster" är med om där uppe(!) på Högre Höjder :-D. Och jag hoppas massor att det nya året för med sig idel trevligheter för dig!

Kramar i massor och god fortsättning på 2008 önskar jag dig vännen!

 
antigone

antigone

5 januari 2008 10:42

Hm....låter som en skön och harmonisk dag!
Unnar dig en lika skön helg!
/
Lina

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Figgelito

5 januari 2008 12:46

112-fest i februari!!!! VEM HAR SKVALLRAT???!!!
Brändmännen tränar på Helex så vilka du såg på F&S må vara en gåta.

På tal om ledarskap tror jag och vet jag att du är minst lika bra som Monika i grupp.

 
Ingen bild

Miniu svarar

5 januari 2008 15:56

Anneli; Ja nu är det färdigmissat för din del! Figge förra veckan, 112;are denna vecka. Var ska det sluta!

Min beundrare; Varför fegar du! Alltid kul att veta att det finns folk förrutom MIG som har roligt när jag har klass!

Antigone; mmm, väldigt skön dag! Jag jobbar på fler sådana dagar!

Figgelito; Jag har mina källor, my lips are sealed! Jag vet detta att brandmännen kör Helex, men det var en del där i går... candytime!

Sten; tack det samma!

 
Ingen bild

Malin Z

5 januari 2008 19:29

Njut nu av det lilla som är kvar av ledigheten! Det försöker jag göra, känner mig inte redo för att jobba igen på måndag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards