Direktlänk till inlägg 5 januari 2008

En orgie av timjan, oregano, vitlök, flingsalt och olivolja...

Av miniu - 5 januari 2008 16:09

Mitt första focacciabröd är bakat. Behöver jag säga vilken underbart doft som sprider sig här på Högre Höjder nu när brödet svalnar på galler?


Tanken är att brödet som är fyllt med kryddsmör, fetaost och har massor av färska örtor över sig, ska vara som ett tillbehör till räksoppan som blir middagens förrätt!


Tog fram förklädet och lekte husmor idag, och än så länge flyter allt på.

Det är en fantastisk känsla att få husera i sitt kök med alla bänkytor, all belysning, perfekta råvaror, bra material och husgeråd - allt blir en fröjd!

Idag är det en fröjd för själen att få pyssla på med middagen i timmar och åter timmar, en perfekt lördagseftermiddag och om en stund åker det obligatoriska glaset med ett glas rött fram!


 
 
Ingen bild

Sten

5 januari 2008 16:35

Orgie.. orgie av timjan, oregano, vitlök, flingsalt och olivolja... hmm... man skulle ju kunna tro att timjan och de andra kryddorna och så fungerar som afrodisiaka ;-). Det beror kanske på om man tar den invärtes eller "utvärtes"? Hmm igen... få se om den här kommentaren är med på din blogg sedan ;-)

 
Grodis

Grodis

5 januari 2008 17:54

Åååååh!! NÄR ska jag komma?!? ;-D
GUD så gott och vad pysslig du är! *dreglar*

http://grodis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin Z

5 januari 2008 19:21

Brödet ser rikigt gott ut!! Avundas de som ska få smaka det :-)
Hoppas du får en trevlig kväll.

 
Kaela

Kaela

23 januari 2008 08:42

Tack för det receptet. Har letat efter just ett sånt.
Och du- du säger mycket kloka saker.
Har läst lite på din blogg.

http://kaela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards