Direktlänk till inlägg 5 december 2007

Skomakarens barn...

Av miniu - 5 december 2007 14:26

Så är det verkligen!

Dagarna i ända handlar för mig om personliga brev, CV, matchning och jobbsökeri. Nu i eftermiddag hade jag som mål att gå igenom och uppdatera mitt personliga brev och CV. Kanske ska förtydliga att jag inte söker nytt jobb, så att det inte blir big news igen...


Jag är väldigt duktig på att kritiskt granska och komma med förbättringsmöjligheter på andras personliga brev, men hu så svårt det är att få till det så att det andas JAG!

 Nu är det gjort, och skönt, nu kan det personliga brevet och CV ligga och gotta till sig lite till dess att det är dags igen...


Annars är det verkligen en grå onsdag. Klockan är halvtre och det är nästan mörkt ute. Telefonen går som besatt, mailen bara ramlar in, så det är väl som det ska... nästan - saknar mitt "go" och mitt "driv".


Två timmar kvar innan jag ska stå på träningsgolvet och köra ett pulspass. Ska bli spännande att se hur min kropp reagerar på att köra ett pass utan middag i magen. Laddade upp med extra kolhydrater på lunchen som idag intogs på Brandstation. Mamma fick skippa Oscar och jag drog med henne till Brandstation istället.

Vallning av mamma kallas det!


Kvällen ikväll är faktiskt tom, hur man nu kan räkna något som tomt om man kommer hem kring 19 och ska äta och grejsa på. Har inte tänkt att göra något annat än att fortsätta att ta hand om mig och vara privat - det behöver jag få vara.


När endorfinerna är igångkickade så tänker jag allt hoppas på en bättre sömn i natt, än natten som var. Vred och hade mig, och denna förbannade tagelmadrass är tung som bly och man tycker ju att den borde ligga still, men nej då, kom igen och jävlas. I takt med att jag försökte hitta en bra ställning som passade mitt huvud som värkte rejält igår, så rörde madrassen på sig hela tiden. Mäkta irriterande. När klockan hade passerat tvåsnåret, så kom John Blund och höll mig hårt hela natten till dess att klockan ringde. Telefonmöte och arbetsdag... here we go again!


Ja, det var frökens onsdag det, inte så mycket glam, inte så mycket glamour, bara en helt vanlig dag där jag ändå känner mig varm i hjärtat för att det finns människor därute som faktiskt betyder jättemycket för mig. Jag är så glad och rik när jag får ha er som vänner.

När livet inte ler åt mig, då gör ni allt för att det ska le...

När jag inte ler åt livet, då tycker ni mig i håret...


 
 
Ingen bild

Ingrid

5 december 2007 15:15

Jag blir så lycklig när jag ser att du är på banan igen, kanske inte fullt ut men ändå.
Glöm inte bort ditt favoritprogram, (hihi), Bonde söker fru, själv ska jag baka julkakor och njuta av mitt nya köksgolv, det är bara så snyggt.
Kramis

 
M

M

5 december 2007 18:30

Snart är du fit for fight igen tjejen, och jag lovar att fortsätta rycka dig i håret när det behövs ;)

Qram!

http://cruxansata.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Figgelito

5 december 2007 19:45

Det är många som bryr sig om dig och som finns där för dig. Möjligen lite ovant för Miss Strong.

Hoppas träningspasset var till belåtenhet.
Och lycka till med CV´t - du kommer att gå långt när du väl bestämmer dig för att ta klivet.

Att vara privat gör du rätt i och att ta hand om dig också. Du ska snart skina igen.

 
Ingen bild

Figgelito

5 december 2007 22:09

Och vad gäller madrassen i sängen som rör sig, så har jag svaret. Men det kanske är för privat för en blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards