Direktlänk till inlägg 10 december 2007

Film- och musikupplevelser i natt...

Av miniu - 10 december 2007 07:48

Att tro att jag skulle få en ljuvlig nattsömn efter gårdagens känslostorm var nog bara att vara för optimistiskt.

Ett träningspass, en dusch och sedan var tanken bums i säng. Tjena!


När jag hade vänt och härjat runt i över en timme så hoppade jag upp, hoppade in i lite myskläder och satte på en film. Det var skönt att byta fokus från mig till en amerikansk hollywoodkänsla för ett tag, närmare bestämt  1 timme och 38 minuter.

Hopp av med kläderna och bums in i sängen igen... för bättre lycka. Men nej då, nu fortsatte det att ligga sömnlös.

Hopp upp och bums in och uppdatera iTunes och iPod och helt plötsligt fanns det godbitar som "Nothing else matter", "Goodbye Philadephia", "Lost", "Nothing compares to you", "Dancing in the dark", "Bubbly" för att nämna nåra.

Det blev lite tårkalas i sängen, men när klockan passerat midnatt med några timmar så kom äntligen Blund och tog mig. Han gjorde dock inte så bra jobb, för klockan strax innan sex vaknade jag och då var det lika bra att hoppa upp.

Var på jobbet efter sju, och det var nog bra. Sista kursveckan för en av utbildningarna och då brukar det bli mycket spring kring examination och annat för att få ut sitt intyg.


Idag väntar lite klass, några individuella samtal, ett kundbesök, ett projektmöte och en helt vanlig dag.


... och dessutom väntar jag ett sms från min detektivvän, för nu jäklar måste jag få lite klarhet i vad det är som gör mig sömnlös i natten...

 
 
Ingen bild

Sten

10 december 2007 09:58

Hmm... typ tre, fyra timmars sömn, värk i delar av rörelseapparaten, så många "att göra-punkter" att pricka av på jobbet på en och samma dag... man behöver nog inte vara detektiv för att tänka ut vad som gör dig sömnlös... nä... så var rädd om sig vännen... jag rekommenderar starkt att du "lägger i friläget" på vissa områden i ditt liv för ett tag. Bums! Innan du "krockar"... för det förefaller väääldigt nära nu.

 
M

M

10 december 2007 15:58

Jag är riktigt nyfiken på kommande uppdateringar om detektivarbetet ;)

Jag tror i alla fall att det kommer nåt bra ur det här.
Qram!

http://cruxansata.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mattias

10 december 2007 16:47

Sömnlösheten kan mycket väl bero på stresshormoner som håller dig vaken.. Faktum är ju att vi människor går och bär på en "mjukvara" som är anpassat för ett liv på savannen... Problemet är att hjärnan inte alltid gör skillnad på ett administrativt/jobb relaterat odjur och en sabeltandad tiger! Så din hjärna singnalerar med hjälp av dessa stresshormoner att du ska springa bort från den sabeltandade tigern och inte sova. Det är tur att du tränar och rör på dig så du får ut lite av dessa hormoner ur systemet... hade du inte gjort det hade nog sovit ännu sämre... Sköt om dig... ännu mer! Kram:-)

 
Ingen bild

Figgelito

10 december 2007 21:10

Jag önskar dig en bättre sömn i natt. Lämna iPoden uppe och hoppa över dina rockballader ;0)

 
Ingen bild

Stina

11 december 2007 07:10

Hej vännen! Tur att du får sömntips ifrån andra(!) än mig, som oxå sover som en kratta. Märkligt kan jag tycka efter vår språngmarsch(!) igår...hihi.
Detektivtakterna sitter iallafall i kan jag lova!;0)...fortsättning följer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards