Direktlänk till inlägg 10 december 2007

Jag vill kunna vakna varje morgon...

Av miniu - 10 december 2007 20:31

... se mig själv i spegeln och vara nöjd med det jag gör och den jag är.

Det är ett ganska fint livsmotto om jag får säga det själv...


Nu vaknar jag varje morgon, inget fel i det...

Ser mig själv i spegeln varje morgon, inget fel i det...

Nöjd med den jag är, inget fel i det...

Nöjd med det jag gör, inget fel i det...


Det är så extremt nära att jag vaknar en morgon och inte kan se mig själv i spegeln och känna allt det där.

Jag är inte mer än människa...


Behöver så väldigt lite, så lite att ingen annan kommer förstå det, för att fortsätta klara av att vakna varje morgon och vara nöjd med den jag är och det jag gör.

Nu vet jag inte om jag kommer kunna få det lilla jag behöver för att ge situationen en chans, personen en chans.

Jag är inte mer än människa... och den människan jag är är så otroligt rädd att jag inte kommer att få det lilla jag behöver.



 
 
Ingen bild

Figgelito

10 december 2007 21:08

Skatt, idag kan jag höra hur ont det gör.

Du har en väldigt fin egenskap och den är just att du vill göra rätt för dig, ärlighet och uppriktighet.
Om det kan vara till någon tröst kan jag tycka att det DU gjort för att ge situationen en chans är någonting stort med en stor portion ödmjukhet.
Tänk så!

Ibland är det så jävla jobbigt att skriva kommentarer som denna eftersom jag menar varenda skrivet ord.
Du vet vad jag tycker om dig.

 
Ingen bild

Helle

10 december 2007 21:08

Låter vackert!!!
Härlig inställning till livet!!!

 
Ingen bild

Sten

10 december 2007 23:50

Jag tänker på din rädsla nu... och på rädsla i allmänhet. "Lite" rädsla är "bra" genom att om man är lite grann rädd inför en utmanande situation så skärper man sinnena... men för mycket rädsla leder så lätt till att man börjar göra "felsteg"...

Jag har lärt känna dig som en väldigt modig klok person... och jag skulle vilja hjälpa dig ta bort den där rädslan du har inom dig... du är värd att inte känna dig så där rädd.

Och så har jag funderat en del på din träning, också... vad det är du vill uppnå med din träning, och vad du gör för att uppnå det? Jag tänker att du "redan" har en väldigt vältränad kropp. Kanske det är själens tur att få lika mycket tid, omtanke, omsorg, "träning" så att den också blir så där stark och uthållig?

Kram till dig. Och varm omtanke.

 
Ingen bild

Stina

11 december 2007 07:13

Jag vet vad som står mellan raderna i din blogg och jag vet oxå att det står massor på spel... Du klarar det här kompis!
Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards