Direktlänk till inlägg 11 december 2007

Mellanlandning...

Av miniu - 11 december 2007 13:58

Hemma och mellanlandar innan ett kundbesök. Mailboxen fullständigt överöst med saker att ta i tu med innan jag kan göra kväll.

Samarbetsavtal, konsultavtal, kunskapsprov, faktureringar, attesteringar, konteringar, kundbesök, examinationsplanering, intyg... och klockan 8.15 ska jag vara påläst inför ett anbud också. Inser var jag kommer tillbringa kvällen...


Nyss kommit hem från en tur till Härnösand, där jag tog en lunch och pratstund med en av mina medarbetare som arbetar där. Så otroligt vackert det var i morse, det var ett riktigt vinterlandskap och jag hade bestämt mig för att köra sakta och försöka njuta av det fina. Att inte ha gasen i botten var en bra träning för mig idag känner jag...


Nu ska jag landa lite, mår inte alls bra och som jag är nu kan jag inte gå på ett kundbesök. Natten var återigen inte den bästa, somnade gråtandes och då vaknar man garanterat med huvudvärk och svullna ögon.


Ja, jag ville ge situationen en chans, jag ville ge personen en chans och det jag får tillbaka är känslor av besvikelse. Idag har inte besvikelsen någon botten alls. Befogat eller inte? Det vet bara stjärnorna...

Ni är säkert några som tyckt att jag varit naiv som verkligen givit det en chans, och ja, ni hade nog rätt. Det är mitt fel... skulle aldrig ha trott på det, så mycket jag skulle besparat mig då.


Idag gör det ont... och idag är jag inte stark...

 
 
M

M

11 december 2007 14:54

Jag som vet vad det handlar om kan säga att om du är person A, så har person B gjort bort sig nåt så ofantligt nu ! Jävligt lågt gjort!

Du ska INTE på några som helst villkor förebrå dig själv för det här, för det är inte ditt fel !

Tänker på dig, vi hörs!
Qram!

http://cruxansata.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stina

11 december 2007 14:57

Ja du vännen!....en annars löjligt verbal Stina sitter här vid datorn fullständigt mållös!!! Och om nu JAG sitter och känner mig frustrerad och lurad, HUR ska då inte DU känna dig din stackare!? Lider med dig så att det värker i hjärtat...
Jag blir stum av avsky när sk ärliga(!?) människor beter sig fegt, enbart med syfte att skydda sig själva. Visst, ingen kan rå för sina känslor, men nog hade man kunnat förvänta sig att en annars så reko och korrekt man (hörsägen!) hade stake nog att vara ärlig...innan han blev avslöjad med fingrarna i syltburken. Det är liksom DET som är poängen med att vara ärlig...i min värld.
Å´jag vill poängtera att jag ALDRIG har ansett att du varit naiv som gett personen och situationen en chans. Jag har ju i så fall gjort mig medskyldig till dessa beslut eftersom jag så flitigt har peppat och tyckt att det varit det enda rätta att lita på honom. Men kanske har jag sett alldeles för många kärleksfilmer med lyckliga slut, vilka har påverkat mitt annars rätt skarpa omdöme och totalt lurat min maggropskänsla...vad vet jag!?

Jag har full förståelse för om du inte tar med denna kommentar, eftersom vi ju inte vill hänga ut folk i denna blogg;0)

Du vet att du kan höra av dig när som helst! Många varma kramar från mig till dig!

 
Ingen bild

Ingrid

11 december 2007 15:36

Hur många chanser orkar du ge, hur länge orkar du vänta. Nu tänker jag vara lite hård,
nu är det dax för personen att bestämma sig, detta har pågått länge nog. Om personen i fråga väntar för länge kan han stå där på ett ben, tar man inte kliv framåt och gör ett avslut då kan man få stå så resten av livet och se en kanontjej bara försvinna i fjärran. Du har väntat länge nog, punkt,
Kramar i massor

 
anneli

anneli

11 december 2007 15:42

Marre ingenting är ditt fel här, klandra inte dig själv! Ingenting blir bättre av att du klandrar dig själv för du kommer bara att må sämre, det är ett faktum, men å andra sidan är det lätt att säga sådant här också och jag vet att jag förmodligen skulle ligga nere på golvet och kräla runt som en gammal trasa om jag var i din situation. Men du är stark Marre, du klarar det här! KARLAR! can't live with them - can't live without them, sad but true.

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Sten

11 december 2007 16:22

Miniu naiv... nu tänker jag... nej. Du är inte naiv alls. det "enda" som har hänt är att "person B" som M skrev om har svikit de förväntningar du haft, det förtroende du haft och visat. Och människor som sviker är inte värda sådant. Så du kan "gå vidare" nu, rakryggad och stolt. För du har _inte_ gjort fel, inte ett enda dugg, inte varit det minsta naiv.

Så sträck på dig. Du _är_ värd det, och du _får_ känna stolthet.

Kram till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards