Direktlänk till inlägg 12 december 2007

Mitt i natten...

Av miniu - 12 december 2007 00:38

Sitter och väntar på att teet ska dra, mint-te... Måste ha något i magen, det är tvärtomt där.

Spyr som en gris, men ingenting oväntat. Hatar att kräkas, ändå gör jag det när jag mår så in i helvete dåligt.

Tack o lov att badrummet är rent, så jag kan kräla på golvet och krama toastolen.


Sitter och läser anbud som jag ska ha läst innan klockan ringer imorgon. Perfekt tajming!

Två anbud som hamnade i min stad, jippie vilken härlig julledighet det blir.


Någon sa något väldigt klokt idag; Du är ingen övermänniska, sådant händer massor av folk, nu har det hänt dig...

Japp, nu har det hänt mig, och det kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tro att det skulle hända mig. Men denna höst har ju visat sig från sin allra ljusaste sida, så förvånad - nej!

Välkommen till klubben du inte behövde söka medlemskap till...


Grubbla hjälper inte, älta hjälper inte heller, ändå finns dessa förbaskade känslor där. Känslorna lär bo där ett tag, men sedan är det puts väck med dom, för sådana känslor ska inte få ta plats i mitt liv.


Tro nu inte att jag sitter och är djupt olycklig, så är inte fallet. Däremot är jag väldigt besviken på hur det hanterades.

Det är skillnad på att vara olycklig och besviken... mycket stor skillnad!

 
 
Ingen bild

Sten

12 december 2007 00:59

Miniu... mitt i allt det som hänt dig nu så märker man vääääldigt tydligt att du tar det på ett klokt, starkt, moget sätt. Bra! Och det gläder mig massor att du inte låter de där känslorna du har nu ta plats i ditt liv, att du inte låter de styra dig.

 
Ingen bild

Figgelito

12 december 2007 07:52

Girl, du klarar detta!
Det är ett stort svek, det skriver jag under på.
Redan om några dagar är jag övertygad om att du gjort en fullständig analys och dragit förnuftiga slutsatser.
Till dess tar du hand om dig och ser till att äta och dricka, annars blir det med Figge att göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards