Direktlänk till inlägg 22 december 2007

Amor vincit omnia...

Av miniu - 22 december 2007 23:47

Kärleken övervinner allt, känns som en passande rubrik en natt som denna.

I kväll skulle jag och Figge gå ut och äta, siktet inställt på Casiopeija, men när det kom till kritan kände vi oss båda lite slitna efter gårdagskvällen och natten, så det blev en tur till CityGross, färska räkor, en hummer, pepparkakor, roqueford, vindruvor, kex och annat smått och gått inköptes och därefter blev det en kväll på Högre Högre.

Som alltid med Figge så stämde allt, och jag fick tre paket också - tre julklappar!

Jag fick två champagneglas av Efva Attling med en ring på vardera fot där texten "Amor vincit omnia" stod ingraverad.

En champagnehink fick jag också...

Och nya boxen med Grey´s Anatomy, så nu ska det njutas av Patrick Dempsey i jul, och dessutom i vit rock....*orgasmvarning*

En jättetrevlig kväll verkligen. Jag är så innerligt glad att jag får ha dig kvar som vän Figge. Bara tiden och stjärnorna vet fortsättningen...


En helt under underbar avslutning på en dag som kanske inte var den underbaraste dagen jag upplevt. Vaknade något bakis, och gav mig på att diskutera jul- och nyårsplanerna, något jag INTE skulle ha gjort. Kommunikation tillhör inte min släkts starka sida, kalla det kulturellt arv, rädsla, brist på självkänsla, konflikträdsla eller något annat - men all lust till att ordna det mysiga nyårsfirandet jag sett fram emot, försvann på en timme. Återstår att se hur jag löser nyårsafton.

Blev ledsen i hjärtat efter diskussionen och bävar för julen. Det var inte så här det skulle vara, men det är så här det blev...

Allt hade gått att lösa med öppen och rak kommunikation, men det är tydligen både farligt och obehagligt, något som man skyr som pesten.


 Övervinner kärleken verkligen allt? Jag har väldigt svårt att tro det just nu...

 
 
Ingen bild

Figgelito

23 december 2007 00:21

Du ska sova nu juh! Jump in to the bed!
Tackar själv för en mycket trevlig kväll, med trevligt sällskap, härlig stämning som alltid och för ett fint paket. Tomten gjorde ett rätt val!

Blod är tjockare än vatten sägs det, och det är anledningen till den smärta du känner. Du kan inte kräva att andra ska agera lika kommunikativt som du själv gör, för du är unik när det gäller kommunikation.
Giraffkursen var välinvesterad eller hur?

Vad gäller nyårsafton, det ordnar sig. Vi har en nödlösning som enligt mig inte är den sämsta :)

Sleep tight!

 
Ingen bild

Sten

23 december 2007 09:22

Miniu, vännen... när jag läser om hur du ville diskutera jul- och nyårsfirandeplaner med nära och kära så kom jag att tänka på talesättet "upp som en sol, ner som en pannkaka"... och jag hoppas massor att det inte är din mysiga mamma, du berättat om i din blogg, som gör att är lessen?

Här kommer lång varm försiktig ork- och stöttningskram till dig. Massor _nu_, och _ännu_ mer i morgon och på nyårsafton. Det är du värd!

 
Ingen bild

Malin Z

23 december 2007 11:56

Jag önskar dig en riktigt God Jul. Det är alltid ett aber med alla viljor till de stora helgerna och att allt ska kännas "rätt". Jag hoppas det löser sig.

Giraffkursen? Har jag funderat på några gånger, är det värt? Den verkar mycket intressant.

 
Ingen bild

Miniu svarar

23 december 2007 12:13

Hej Malin!
Den kursen är guld värd. Självklara saker som tål att repeteras. Jag tycker att jag själv blivit uppfostrad i just giraffspråket, men det var ändå en aha-upplevelse. Jag gick den i samband med en självinsiktskurs, typ MBTI. Rekomenderas!
God Jul på Dig själv!

 
Ingen bild

Miniu igen

23 december 2007 12:15

Hej igen Malin!
Här är länken:
http://www.ledarna.se/portal/guide.nsf/0/FB76ADC116763833C125708A003FF091

Finns ju en hel intressant litteratur inom området av just Marshall!

 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

2 januari 2008 13:17

vilka fina glas...har hör talas om dessa innan men inte sett dem så här på bild. Rätt coolt med ringar som sitter fast så.
De måste vara rätt dyra va?

http://lillit76.bloggagratis.se

 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

2 januari 2008 13:18

fel bloggadress i förra inlägget ju

http://lillith76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards