Direktlänk till inlägg 25 december 2007

Årets skönaste natt...

Av miniu - 25 december 2007 01:41

... tro nu ingenting annat och snuskigt, fröken är ju snäll!

Julaftonsnatten är årets skönaste natt enligt mig, inga måsten, ingen stress och press, bara stillhet och en total avslappnad stämning - så även detta år!


Hemkommen från julfirandet och den sedvanliga midnattsmässan i Katolska Kyrkan som var sig lik.


Tänkte inte dra några detaljer om julaftonsfirandet för er, men jag kan säga att det var en fin dag, och återigen är begreppet "det blir vad man gör det till" väldigt aktuellt även under en dag som denna.


Fastän det inte fanns någon mistel så fick jag min julpuss som jag tydligen hade gjort mig förtjänt av, inte under misteln, utan i en svart bil som kom på parkeringen för att just leverera en julpuss - varken mer eller mindre!


Årets skönaste natt sa jag ju att denna natt är, återstår att se hur skönt jag tycker att det är när min inneboende för natten har bakjour och extranyckeln är borta och gone! Gästen som lovats en sängplats skulle vara här för en dryg halvtimme sedan - here we go again älskade bakjour, fy fan vad jag hatar den!

 
 
Ingen bild

Sten

25 december 2007 11:02

Goddag goddag där på Högre Höjder!

Hihi man kan väl ha det skönt (på "det" sättet också *blink*) utan att det räknas som "snuskigt" ;-) *fnissar*!

Jag önskar dig en fortsatt skön juldag vännen!

Jag sitter förresten med en fin "julklappsmugg" med god 17-procentig Wild Africa Cream-likör här vid datorn. Skål på sig! ;-)

 
Ingen bild

Figgelito

26 december 2007 12:14

Självklart skulle du ha en julpuss och det gick bra utan mistel!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards