Direktlänk till inlägg 25 december 2007

Att andas med juldagsmagen...

Av miniu - 25 december 2007 15:44

Juldagen... julen över för de allra flesta, men inte för mig! Julen har nyss börjat ju!

Efter en härlig sovmorgon efter en orolig sömnnatt, där jag återigen fick inse varför jag hatar bakjourer eftersom dom nämligen måste ha ett fast telefonnummer där folket kan bli nådd, och mycket riktigt klockan fyra ringde telefonjäveln som jag för en gångsskull hade lagt på laddning och inte låg bredvid sängen. Då hade det sovits i en dryg timme, och jag mumlade till svar var telefonen låg, och glömde helt och hållet bort att jag har min plattång på golvet exakt bredvid telefonen, så det blev och annat fult ord som kom ur en annars så vältalig mun när någon klev på plattången...*sorry*

Fyra-larmet var bara via telefon, så det kunde sovas en stund till...*gott*

Halvsex ringer telefonjävlen igen, tack o lov bredvid sängen denna gång. Nu blev det inget samtal, utan bums iväg till sjukhuset och strax före halvsju är ordningen återställd på Högre Höjder...*gott igen*

Klockan 11 var det uppstigning till en juldagsfrukost och det konstaterades att jag nog ska kräva halva jourberedskapsersättningen för att låna ut sängplats till bakjoursläkare i framtiden. Med två minuters bilfärd till sjukhuset så kan man dryga ut kassan med det kanske...


Efter ett-tiden kom mamma och Håkan med lilla Fanny och det blev en rejäl prommis på nästan två timmar, innan det serverades kaffe och praliner med pepparkaksskorpor på Högre Höjder i vinterbitna rosiga kinder.


Nu väntar en dusch och fortsättning på släkttrumman, here we go!


En genomskön dag med massor av härliga stunder där jag fått fortsätta att öva på andningen med magen och bara insupa livet som det är, och jag kan verkligen konstatera att jag lever med livet... den största julgåva jag någonsin fått!


 
 
Ingen bild

Ingrid

26 december 2007 11:21

Hahaha, så kan det gå.
Jag hoppas verkligen att din fortsatta ledighet rullar på enligt samma mönster.
Ta väl hand om dig
Kramis

 
Ingen bild

Figgelito

26 december 2007 12:13

Stämningen förmedlas genom fotografierna.
New Port på mössan och New Port på adventsstaken.

Ledsen för strulet på bakjouren men hoppas jag gottgjorde det igår!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards