Direktlänk till inlägg 30 december 2007

Natten före dagen efter...

Av miniu - 30 december 2007 03:12

Nyss hemkommen från tjejmiddagen som denna kväll gick av stapeln hos Jessica, och som alltid så bara rusar timmarna i väg och vips var klockan två och vips är klockan snart halv fyra och jag borde verkligen sova. Faktum är att jag säkerligen har en halvtimme kvar innan jag kan somna, nedvarvad och klar.


Sitter här med mitt femte stora vattenglas för att jämna ut vätskebalansen. I det andra glaset har jag Resorb som intas med en matsked och ska vara uppdrucket innan jag lägger huvudet på kudden.


Frågan är om dessa kurer någonsin hjälper mot den orättvisa baksmälla jag alltid drabbas av dagen efter. Jag förstår att kroppen reagerar när man dricker vidriga mängder, men jag blir ruskigt dåligt efter bara två glas vin och får då tillbringa dagen i soffan.

Ikväll blev det en fördrink, två glas rött, en Irish Coffe och en bubbeldrink och nu när jag ser den skrivna texten framför mig känns tanken på en morgondag allt för gruvsam!


Halva Resorben kvar... here we go!

 
 
Ingen bild

Stina

30 december 2007 12:03

Då jag lever under exakt samma orättvisa bakisförhållanden som dig kompis, så lider jag med dig! Vet hur trist det är att vakna med pannknack och att få tömma maginnehållet gång på gång på gång trots att man kvällen innan var den mest skötsamma och återhållsam med alkoholintaget...just för att kanske, kanske slippa ligga svettig på badrumsgolvet dagen efter. Men icke, trots att man inte ens varit salongsberusad så protesterar hela ens väsen mot gårdagen. Maken tror att jag har "drabbats av" samma fenomen som många asiater...om det nu är så att de har eller saknar en speciell gen, kommer jag inte ihåg...men de påstås inte tåla alkohol. Någon som vet hur det ligger till med den saken!?
En stöttade kram får du utav mig iallafall...

 
Ingen bild

Din Kollega från Södern

30 december 2007 21:51

En riktigt God Fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!!!

 
Ingen bild

Ingrid

31 december 2007 00:02

Gott Nytt År till dig från mig
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards