Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

En touch...

Av miniu - 12 januari 2008 21:01

Lördagkväll äntligen!

Efter en hel veckas jobb och slit som innehöll tjänsteresa, workshops, möten, möten och ännu mer möten - så känns lördagskvällen helt fantastisk underbar.

Jag har jobbat undan lite idag, handlat lite, njutit av lite lunch på Innergården och dreglat över lite Amarone-viner på Systembolaget. En soft och skön dag med andra ord!


Nu är man hemkommen och jag har dukat upp lite ostar, fyllt glaset med ett mjukt och fylligt rött vin, placerat mig soffan, tänt ljus så långt ögat kan nå, satt på lite härlig musik och försöker mig på att leva med livet.


Som jag skrev igår, så har jag drabbats av en touch...

En touch av känsla...

En touch av nyfikenhet...

En touch av vilja...

En touch av leenden...

En touch av personlighet...


Kort och gott har någon touchat på ett sätt jag inte trodde någon skulle kunna göra på väldigt väldigt länge...

Denne någon har grusat mina planer, och vi alla vet nog att det finns inga planer när det är känslor med i leken.

Nu ska jag sätta mig i den stol som kallas livet, luta mig tillbaka och låta livet leva med mig och helt enkelt lita på processen.

En smula ovant...

En smula läskigt...

... men framför allt en smula nyttigt!

 
 
Grodis

Grodis

12 januari 2008 21:24

Oj, oj, oj...vad jag blir nyfiken! Vad härligt, vännen! Bara flyt med... och njut. :-D

Kram och tack för dina goa peppkommentarer hos mig!

http://grodis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sten

12 januari 2008 21:50

Hallå Miniu

Hmm... "låta livet leva med mig"... "lita på processen"... det låter ju som "åka berg- och dalbana, bara låta sig ledas utan att kunna bromsa eller styra, tycks det mig. Men vem är det som egentligen "står vid rodret" där på Högre Höjder...

 
Ingen bild

Malin Z

12 januari 2008 23:21

Som vanligt - fint skrivet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards