Direktlänk till inlägg 2 september 2007

Min septemberhelg!

Av miniu - 2 september 2007 21:09

Helgen i 3 ord:

* Avkopplande

* Batteriladdande

* MIN


Helgens 3 känslor:

* Saknad

* Längtan

* Oro


Helgens 3 bästa:

* Min svartvinbärssaft som jag kokat helt själv (japp, det bor en husmor i mig)

* Lördagens sovmorgon - vilken känsla med en totalt genomtränad kropp och 12 timmars sömn i kroppen.

* Tystnaden i skogen, perfekt för mina tankar


Helgens 3 sämsta:

* Helt maktlös i min saknad och längtan

* (inget att tillägga)

* (inget att tillägga)


Helgens 3 druvor:

* Pinot Noir

* Shiraz

* Tempranillo


Helgens 3 erfarenheter:

* Att det bor en husmor i mig ändå, saftkok igår, Boeuf Bourguignon idag, det säger väl allt. Väldigt avkopplande att stå vid spisen!

* Om man går i regn syns inte tårarna

* Vänner, vad skulle jag ha gjort utan er?


Helgens 3 stunder att bevara i hjärtat:

* Lördagens sovmorgon

* Figges telefonsamtal framför brasan som jag tände helt själv igår!

* Kvällens powerwalk i spöregn


Helgens 3 kommentarer:

* "Hur gammal är du egentligen?" kom från Anneli när hon hörde att jag hade kokat saft och skulle ge mig på långkok idag.

* "Har du leg?" sa tanten på Systembolaget när jag skulle fylla på lite vin inför helgen.

* "Kaaaaarlar" kom även den från Anneli, som är världsvan i ämnet, med sina knappa 18 år.


Slutsats; en helt underbar helg som verkligen varit MIN som jag tillbringat i skogen och andats, plockat bär, kokat saft, lagat mat, gjort en brasa, tittat in i den, druckit vin, skrivit dagbok, pratat med nära & kära, gått härliga promenader.


 
 
Ingen bild

Jessica

2 september 2007 21:45

Har du leg??? Det var längesedan för mig.. :o) Kul att du hitta på mig förresten!!

 
Ingen bild

Figgelito

2 september 2007 21:51

Tack själv för samtalet. Det är ju det man har vänner till, sedan att vår (f.d)relation gör det lite komplicerat är en annan point, men jag finns alltid här för dig, igår, idag och imorgon.

Trevligt att se bildbevis på saften, strongt jobbat!

 
Ingen bild

M

2 september 2007 21:51

Skogen är bra den, man landar liksom där.
Brasa, hemkokt saft och allmänt höstmys, vilken fin helg du verkar ha haft tjejen.
Trots oro och jobbiga känslor.
Men slappna av, allt kommer att ordna sig, skulle det mot all förmodan skita sig så tja... Du vet att jag lyssnar :)

Qram!

 
Ingen bild

Stina

3 september 2007 08:20

Vilken superduperhelg, om du frågar mig!!!Mina batterier skulle då överladdas av en sådan, om inte annat så pga chocken;0) Min bärhöst har resulterat i att jag fick slänga x antal dl hallon eftersom jag inte hann ta reda på dom innan de hade ledsnat...men optimisten i mig har lämnat stövlar o hinkar i bagaget, så kaaaaaaaaaanske jag ska ut och hämta hem lite lingon...nå´n annan dag!;0)
Nåväl, du är klok som tar en timeout mellan varven, det ger dig kraft att bita tag i I-landsproblem, jobbansvar & div huvudbry.
Du vet var jag finns om du behöver bollplank!;0)
Kramen...

 
favoriten

favoriten

3 september 2007 21:44

JAPP! inte bara du som kan va lillgammal serru ;)

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Helene

4 september 2007 08:31

Jag skulle behöva en sån där flaska nu känner jag, med massor av vitaminer. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards