Alla inlägg den 9 september 2007

Av miniu - 9 september 2007 21:18

... lite så här känns det nu ikväll. Jag vill inte känna så här, men jag gör det och det är så förbannat jobbigt att känna det.


Jag vill vara stark, jag tänker vara stark, jag kommer att vara stark, men nu ikväll är jag inte det... så in i helvete jobbigt att behöva utstå allt detta, men även det kallas livets prövningar och jag prövas just nu tydligen...

Av miniu - 9 september 2007 20:18

Söndagskväll innebär allt som oftast en powerwalk. Jag brukar gå igenom veckan som kommer mentalt, och förbereda mig. Bara 38 arbetstimmar kvar då...


Idag blev det två härliga varv på Ryggis. Tog med mig mobilen, och tur var väl det... fick föreviga söndagens ögongodis! 9 brandmän lekte i skogen, en härlig syn...

Av miniu - 9 september 2007 17:17

På Högre Höjder har söndagslugnet infunnit sig. Dagen gick till att göra ordning i förråd både inne och ute, ta bort lite blommor som passerat bäst-före-datum med råge. Höstförberedelser med andra ord...

Inte att förglömma, jag har skördat underbara gula söta plommon! Äpplena får vänta några dagar till, de små stackare som finns. Påminner mig om att det är dags att beskära fruktträden nu. Anneli - noterar du husmorspoängen där?


I ugnen gratineras en italiensk kasslergratäng med massor av parmesan, vitlöksfräst babyspenat, basilika och soltorkade tomater. Tomatsalladen står och gottar sig i kylen i väntan på sällskapet.


I högtalarna spelar Lionel Richie förfullt... och det är en ganska skön stämning här på Högre Höjder en söndag som denna.


Ikväll väntas det en ordentlig powerwalk innan det obligatoriska söndagsbadet blir verklighet!

Av miniu - 9 september 2007 10:45

Figge och Anneli - här kommer provkörarrapporten från gårdagen.

Fick provköra en touring, och jag måste erkänna att det kittlas lite i hjärtat på en touring. Finns bara ett par bilmärken där kombi är snyggt, och BMW är ett av dom märkena, det andra märket är också tyskt och heter Audi, där är kombivarianten också snyggare än sedanmodellen.


Kommer in på bilsalongen och funderar; sedan, touring eller coupé - känns som att spannet är ganska stort, om jag ens funderar på coupé, från ytterlighet till ytterlighet...

Nu har jag några veckor på mig att fundera, välja färg och fälg.

Är jättesugen på en ganska speciell färg, men då kommer hela Sundsvall välja samma färg som det blev min nuvarande lilla pärla!


Men så åter till touring v/s sedan. Dom flesta väljer ju en touring modell för att det ska få plats mer, men jag väljer isf en touring av rent estetiska själ. Däremot är det frågan om jag klarar av alla frågor om det är tänkt för plats till barnvagnen, och där är jag stenhård och ruckar inte på min princip om barnalstring. Vi kan väl ta det en gång för alla;

1. Att tillverka de små liven är en synnerligen angenäm uppgift, som många av oss säkert kan tänka oss att göra då och då!

2. Att föda dom är kanske inte en lika angenäm uppgift, men efter Figges gästspel i mitt liv så fick jag den erfarenheten att det finns hjälp att få, och att smärtan är övergående.

3. Att ge varje barn möjligheten att få ett liv fullt av möjligheter och rätten till en normal uppväxt borde vara en självklarhet, och varje barn har rätt till en pappa, inte bara en pappa som var aktiv vid bebistillverkningen.

Så det blir ingen liten junior i mitt liv förräns det finns en normal fadersgestalt, och där är jag benhård...


Villa...

Volvo...

Villa...

... känner mig inte riktigt som en Svensson, varken igår, idag eller imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards