Alla inlägg den 18 september 2007

Av miniu - 18 september 2007 21:09

Ikväll stod kampen mellan Swartling v/s Skatan, Skatan segrade. På med lite ledigare kläder, håret upp i tofs och bums iväg till Skatan!

Behövde andas, behövde vara, behövde få vara själv med mina tankar, och jag kände att jag ville vara på en av de vackraste platserna som finns – då blev det Skatan.

 

Jobbar extremt mycket med mig själv nu, och då var denna kvällsstund verkligen balsam för själen. Trodde jag skulle kunna smyga runt där helt anonymt, behöver jag säga att hela Sundsvall kommer veta att jag var ute på Skatan ikväll… denna lilla ankdamm.

 

Det var skogen & jag, vattnet & jag, tankarna & jag…

 

På vägen hem brast det igen, det var bara till att stanna bilen när jag passerat Björn och Vikarbodarna. Översvämning i ögat…och då är det svårt att köra – hur fokuserad man än är. Ägnade några minuter åt att bara känna efter vilka tankar som orsakade denna översvämning som inte verkade vilja ta slut, och det var ingen rolig insikt. Men insikter berikar, och idag somnar jag med ytterligare en insikt.

Trodde jag var starkare än så, vet att jag är starkare än så, men inte just där och inte just då…

 

Tankarna som utvecklar gör just nu mest bara ont, och biter sig fast i mitt lite sargade hjärta. Ett hjärta som slår och som finns, men som inte är öppet för alla…

Av miniu - 18 september 2007 13:21

Sminkar du dig varje morgon?
Foundation, concealer, mascara och rouge åker på varje morgon!


Tvättar du håret varje morgon? 
Jepp, vilken procedur med detta hår!


Rena underkläder varje morgon?
Jepp, och välmatchat!


Äter du frukost varje morgon?
Jepp


Lägger du fram kläder kvällen innan?
Nope, men i huvudet finns en bild av vad som ska vara på, den tänks igenom dagen innan.


Vad är det första du gör på morgonen?
Sätter på musik nere, på med morgonrocken och ut o hämta tidningen.


Hur lång tid behöver du på dig att bli klar på morgonen?
En och en halvtimme är nog normalläge.


Surfar du innan du går till jobbet-skolan?
Om jag väntar något besked eller ska ha ett första besök ute på morgonen så händer det att jag måste gå igenom mailen innan jag går till jobbet.


Är du morgonpigg eller skit-trött?
Mitt emellan, men det går allt som oftast bra att kliva upp nu när jag insett att jag inte är gjord för att ha första mötet klockan 8 på morgonen, 8.30 gör stor skillnad.


Vad har du för sorts väckarklocka?
En George Jensen


Lyssna på musik på morgonen?
Absolut!


Sover du i pyjamas/nattlinne?
Flexibel där... men allt som oftast sover jag som "Gud skapade kvinnan" som Helene brukar säga. Pyjamas har jag dock aldrig förstått mig på, men ett och annat fin nattlinne finns det.


Läser du tidning på morgonen?
Jepp!


... det var frökens morgonvanor det!
Av miniu - 18 september 2007 12:55

Efter dagens snabblunch kom den sidan av mig som är väldigt mjuk fram, det var alltså dags att mata fåglarna.

In på Ica Esplanad mitt i lunchrusningen, köpa ett bröd och sedan leta små söta fåglar att mata.


Oscars lunchgäster fick i allafall underhållning när jag i min trench stod och matade små fåglar och Helene förevigade stunden. Vi platsade inte riktigt bland alkisar och lodisar i parken, men det är väl inte bara dom som ska vara där, någon plats för fröken präktig måste det ju finnas...Många blickar och skratt hörde och såg vi i allafall, men det bjuder vi på!


... tror bestämt att fåglarna blev glada, och vi fick oss en härlig stund i solen!

Ovido - Quiz & Flashcards