Alla inlägg den 13 september 2007

Av miniu - 13 september 2007 22:00

... hett begrepp på jobbet nu!

Nu ikväll skulle jag hänga in tröjan i garderoben och såg bara randigt, randigt, randigt och randigt framför mina ögon...

Blev tvungen att räkna... 16 randiga tröjor/skjortor

Gant...

Jackpot...

Marc ´o Polo...


... att det skulle vara så illa trodde jag verkligen inte!

Dags att öka sökområdet lite kanske ni säger? Speciellt mitt modeorakel till lillkusin...

Men är det inte just detta som är jag?

Varför vara någon annan när man kan vara sig själv?



Av miniu - 13 september 2007 20:50

Fick just ett mail från min fd personalchef som jag fått förmånen att få utbildas av under fjolåret. Han fanns som ett bollplank och ett stöd, han vågade frågasätta, förmana, röra om... men framförallt var han sig själv. Tack Pär - du har fått mig att inse att jag alltid ska vara ledare, och det finns en tjej som är lite smått avis på ditt nuvarande jobb. Det är dessutom jätteskönt att höra att även en sådan kompetent person som dig har lite svårt att greppa det nya, det ger hopp för sådana som mig, som har det lite tufft när vi gått från en liten personalgrupp till att bli större.

Pär är en gammal militär och nog tusan märks det, och det är inte en ledarstil som brukar gå hem hos mig i vanliga fall, men det finns någon kärna hos dessa militärer som gärna utsätter oss andra för UGL och annat som måste upplevas.

Tack för all kunskap och insikt Pär!


I helgen tog jag fram pärmen och gick igenom FIRO och... det stämmer ju! Vi i vår grupp lämnar nu gemytlighetsfasen och går in i nästa, och det ställer andra krav på ledarskapet. En härlig resa vi har framför oss nu...


Under veckan har jag verkligen vågat lita på grupprocesser och vågat lyfta problem i grupp, fastän mitt ledarskap inte har någon större vana att göra det. Någongång ska väl vara den första också... Med lite handledning och coachning gick även det, och det blev riktigt bra, över förväntan!

Definitivt något jag kommer använda mig av fortsättningsvis, våga lita på gruppen, den kapacitet som finns i gruppen.


Idag började ytterligare en person hos oss. En man... som ska husera med oss tjejer! Lite ovant, lite spännande och roligt!

När jag började hos min arbetsgivare var det killarna och jag, och aldrig har jag haft så roligt på jobbet som då...


Imorgon är det jag som ska köpa lite tårta för vi ska fira, vi ska fira att vi faktiskt har fått en person i anställning genom vår metodik!

Tänk om min chef kunde få för sig att fira också...

... inte vara bitter nu!


"Att leda är att lyckas genom andra"




Av miniu - 13 september 2007 20:27

Ni som varit hemma hos mig vet att det alltid finns en skiva på, gärna lite härlig louge-musik eller annat soft. Idag kom skivan med Sanna Carlstedt. Hörde henne för första gången på ett träningspass - och blev kär... Tänk om man kunde bli kär så snabbt i vanliga fall också, eller tack och lov att man inte har den förmågan kanske man ska säga!


Tjejen har verkligen en skön röst och texterna känns så mysiga.

Här kommer min nuvarande favorit som påminner mig om att det är dags att göra en egen önskelista snart - snart smäller det på Högre Höjder!


Precis som alla barn vill jag firas med kalas

ska va tårta å paket å saft uti glas

Å serpentiner å ballong å vänner och sen mycket sång

det önskar jag mig mest när jag nu fyller nästa gång


Precis som alla damer vill jag firas med ett smycke

behöver ej vara dyrbart, blott en gest i mitt tycke

Å har du inte råd, så snälla köp mig blott en ros,

så glömmer jag för stunden,  mina bröst liknar en kos.


Å sången går i dur, för jag vet inte hur,

man sjunger hurra i moll - nä jag har ingen koll...

Men låt festkväll bli en dans, med kavaljerer uti svans

Det får mig att glöda ett tag.


Men precis som alla herrar ska jag ska jag fira och bli full.

Å blunda för det faktum, jag blitt gammal och fått hull.

Att jag sen vaknar som ett fyllesvin,

förhoppningsvis bredvid vältränat glin

gör att jag bredvid min frukostfil

tänker... jag åldras med stil.


Å sången går i dur, för jag vet inte hur,

man firar nån i moll, men spelar det nån roll?

Ge mig tårta, ros å song och hejdlöst med pisang ambong

så går jag hem med dig... undertecknat din tjej


Ge mig tårta, ros å sång och sen din kärlek ljuva rena

Glöm ej bort min dag igen, då får du vandra mol allena...


Av miniu - 13 september 2007 15:11

"En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor"


Låt mig för helvete få se solstrålen då...

Ovido - Quiz & Flashcards