Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Flow...

Av miniu - 5 september 2007 12:07

Det är flow just nu, en underbar känsla som borde infinna sig i varje människas liv lite oftare...

Märkte det imorse när jag vaknade 6.15 utan väckarklocka. Klarvaken, så morgonen blev lång på Högre Höjder eftersom onsdagens sedvanliga telefonmöte skulle avklaras i hemmets lugna vrå.

Lite mindre concealer, lite mer glans var det i mig idag...


Klockan 7.45 åker datorn på, och jag börjar leta marksten. Nu jäklar ska jag ta tag i framsidans plätt, det ska bli marksten och en läcker infälld belysning, gärna krossad skiffer och en gjuten trappa - drömmar? Man ska ju leva sina drömmar konstaterade vi igår ju!


Telefonmötet avklaras och jag tar bilen ner till stan och mitt på Köpmangatans lilla gågata så ligger där en liiiiten liiiiten fågel, på rygg - helt uppgiven. Ni som känner mig vet att fåglar och jag har en speciell relation, särskilt vildfåglar. Huga, där låg han - andades och på rygg. Fick tag i Helene och vi gick tillbaka, och där ligger han, med ögonen öppna, en lite luden årsunge. Det knyter sig i bröstet på mig och min mjuka känslosamma del av mig börjar tycka att det här är jättejobbigt. Jag inser att vi kommer att måsta göra hans liv kortare, och därmed också plågan... Helene rusar in på Pressbyrån och ber om något vi kan få upp honom med. Jag sitter på huk med mobiltelefonen i högsta hugg, jurister springandes till sina morgonmöten, och jag klappar det lilla livet som sprattlar med sitt ben och andas för fullt. Det blev en och annan blick kan jag ju säga... men det bjuder jag på, med tanke på den raggningsreplik jag fick på parkeringen idag, men den historian kan vi ta en annan gång - när jag känner mig på det humöret!

Helene får upp honom i en kartong och vet ni - han börjar röra på sig... och då kan ni som känner mig fortsätta att lista ut vad jag gjorde - jo, jag hjälpte honom på traven genom att skrika lite, så han flög sin väg...

Åhhhhh, jag var berörd länge efter den stunden. Hoppas att han hittar till sin mamma nu...


Efter en fikastund som jag inledde morgonens arbetsdag med, så fortsatte flowet.

Fram till lunch har jag tagit emot 11 arbetssamtal och har avslutat varje samtal med att önska en trevlig dag, en helt vanlig grå onsdag.

Jag har ringt 3 försäkringbolag och satt ärenden i rullning. Ringt polisen om polisanmälan när jag blev påkörd av en person utan körkort eller försäkring - nu måste ju bilen fixas. Tagit mig i kragen och gått ur Svenska Kyrkan, jag har betalat dubbel kyrkoskatt i typ 4 år nu... Jippie!

Roligare kan man ju ha för tusenlapparna!

Ringt företaget om markarbetet på framsidan, och redan hunnit träffa företaget och presenterat hur jag vill ha det.

Kontaktat min rörmokare om min varmvattenberedare som inte riktigt är helt hundra.


Det är flow idag!

 
 
Ingen bild

Malin

5 september 2007 13:23

Här är en "vanlig" läsare som av en slump, minns inte hur, hittade din blogg. Har nu svårt att släppa den. Läser regelbundet. Du är sååå duktig på att skriva. Och man får sig alltid en funderare! Tack!

 
Ingen bild

Miniu svarar

5 september 2007 14:20

Malin, det var roligt att läsa. Roligt att du hittade till mig och välkommen tillbaka! Tack!

 
Ingen bild

Figgelito

5 september 2007 17:39

Gäller att ha flow ibland, och om jag har förstått dig rätt så var det ett tag sedan flowet infann sig i miss liv, bara tacka och ta emot. Födelsedagspresenten är given i allafall, en fågelbok!

 
Ingen bild

Miniu svarar

5 september 2007 20:35

Figge för helvete; köp ingen fågelbok i födelsedagspresent åt mig. Jag lär få 5 stycken... Men jag räknar starkt med att du kommer...

 
Ingen bild

Stina

6 september 2007 07:10

Ja sånna där dagar ska man vara tacksamma för och komma ihåg! Det är sååå härligt när man mår sådär, jösses va´effektiv man blir! Gratulerar!:0)

 
Ingen bild

Helene

6 september 2007 11:45

Ja herregud vilken morgon, trodde pippin var halvdöd, men som sagt han drog i väg (som ett fyllo)mot träden, dagens goda gärning.

 
Ingen bild

Helene

6 september 2007 11:47

Ja du såg verkligen pigg å fräsh ut, som om du fått en god nyhet el nåt, vi skulle haft före å efter kort så har det synts lååång väg att du fått tillbaka lusten.(inte i ordets bemärkelse kanske..fniss)

 
Ingen bild

Helene

6 september 2007 11:53

Haha, nu kommer du att få din fågelbok..kalas....men vart har Sten tagit vägen, har han trillat av pinn, som pippin?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards