Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Touring v/s sedan

Av miniu - 9 september 2007 10:45

Figge och Anneli - här kommer provkörarrapporten från gårdagen.

Fick provköra en touring, och jag måste erkänna att det kittlas lite i hjärtat på en touring. Finns bara ett par bilmärken där kombi är snyggt, och BMW är ett av dom märkena, det andra märket är också tyskt och heter Audi, där är kombivarianten också snyggare än sedanmodellen.


Kommer in på bilsalongen och funderar; sedan, touring eller coupé - känns som att spannet är ganska stort, om jag ens funderar på coupé, från ytterlighet till ytterlighet...

Nu har jag några veckor på mig att fundera, välja färg och fälg.

Är jättesugen på en ganska speciell färg, men då kommer hela Sundsvall välja samma färg som det blev min nuvarande lilla pärla!


Men så åter till touring v/s sedan. Dom flesta väljer ju en touring modell för att det ska få plats mer, men jag väljer isf en touring av rent estetiska själ. Däremot är det frågan om jag klarar av alla frågor om det är tänkt för plats till barnvagnen, och där är jag stenhård och ruckar inte på min princip om barnalstring. Vi kan väl ta det en gång för alla;

1. Att tillverka de små liven är en synnerligen angenäm uppgift, som många av oss säkert kan tänka oss att göra då och då!

2. Att föda dom är kanske inte en lika angenäm uppgift, men efter Figges gästspel i mitt liv så fick jag den erfarenheten att det finns hjälp att få, och att smärtan är övergående.

3. Att ge varje barn möjligheten att få ett liv fullt av möjligheter och rätten till en normal uppväxt borde vara en självklarhet, och varje barn har rätt till en pappa, inte bara en pappa som var aktiv vid bebistillverkningen.

Så det blir ingen liten junior i mitt liv förräns det finns en normal fadersgestalt, och där är jag benhård...


Villa...

Volvo...

Villa...

... känner mig inte riktigt som en Svensson, varken igår, idag eller imorgon!

 
 
alexandra

alexandra

9 september 2007 11:04

^^

http://aliza.webblogg.se

 
Ingen bild

Figgelito

9 september 2007 12:43

Blir jag förvånad över att du inte är en Svensson?!
Har lite svårt att tänka mig dig i en kombi, för det finns väl inga bebisplaner?
Vad du än väljer kommer det bli rätt.
Sedanmodellen är läckrare och sexigare; passar nog dig bättre.
Annars kan du göra som Dr själv, köpa en av varje, en Z4 och en X5 - kallas "snart 40 års-kris" och dit har du några år.

 
Ingen bild

Figgelito

9 september 2007 12:48

Och gällande bebistillverkningen så håller jag med dig. Du kommer bli den perfekta mamman till dina små, och den pappan som får äran att se dina små växa upp tillsammans med er - han är riktigt jävla lyckligt lottad, så lyckligt lottad att jag nästan sitter här på jobbet och är bitter över att det inte kommer att vara jag som får dela den lyckan med dig. ( nu blev det privat, men du väljer själv om du vill lägga ut den kommentaren, jag står för varenda tecken av denna kommentar )

 
Ingen bild

Stina

9 september 2007 12:54

Ja tycker då att det är en liiiiten tjusning i att vidga vyer...så här kommer ett tips...ungefär som att svära i kyrkan, f´låt;0)...men kolla in en ny Toyota som är vettigt pris och vettigt att äga...och hör o häpna, är riktigt skojig att köra oxå! :0)

Vad gäller fortplantningen, så hoppar jag direkt till punkt 3: Rätt tanke där tjejen, men tyvärr lämnas inga som helst garantier även om man i starten är överrens om tagen. *suckar* Jag vet, trist att vara bitter...men helgens diskussion med mitt ex gav besk eftersmak!
Men ge inte upp hoppet, vare sig om ny bil eller om en finfin pappa till dina barn!
Kramen...

 
Ingen bild

Miniu svarar

9 september 2007 17:29

Tack för tipset om bilen Stina, men det blir nog en tysk denna gång med - bakhjulsdriften sitter i ryggmärgen!

Stina & Figge; tack för era kommentarer om barnaskapandet, två kloka personer, två kloka svar. Jag är ju då också ett bevis på att det inte alltid blir som man tänkt sig - men det hindrar inte mig från att ha högt uppsatta mål (även när det gäller det).

Figge; inte vara bitter. Förutsättningarna fanns inte för oss, that´s true! ... och vi var ganska överens om det. Du får hjälpa små liv till världen varje dag på jobbet, tänk vilken lycka. Din pingla kommer också bli den lyckligaste som får en pappa till sina barn som dig. Tro mig! ... men hon kommer få gråa hår tidigt också!

 
Ingen bild

Sten

9 september 2007 17:47

Oj... STOOOORA planer där uppe på Högre Höjder märker jag! Du måste lova att skriva vad för bil du bestämmer dig för... känner jag unga fröken rätt så blir det en med tre bokstäver... men du kanske "ringar in" (nu fick du en liten vits att fundera på hihi ;-)...) annat tyskt märke?

Touring eller sedan... touring av estetiska skäl... i en touring kan man ju göra saker också... både "tillverka de små liven" ;-) (fast sådana "övningar" vill du kanske inte göra i bilen?) och "frakta runt" barnvagn så det kanske blir en riktig femdörrars du bestämmer dig för?.

Hmm få se om du lägger ut det här på din blogg... fast du är ju "tuff brud i lyxförpackning" vet jag så det gör du säkert *ler*...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards