Direktlänk till inlägg 13 september 2007

Ny favorit - Sanna Carlstedt

Av miniu - 13 september 2007 20:27

Ni som varit hemma hos mig vet att det alltid finns en skiva på, gärna lite härlig louge-musik eller annat soft. Idag kom skivan med Sanna Carlstedt. Hörde henne för första gången på ett träningspass - och blev kär... Tänk om man kunde bli kär så snabbt i vanliga fall också, eller tack och lov att man inte har den förmågan kanske man ska säga!


Tjejen har verkligen en skön röst och texterna känns så mysiga.

Här kommer min nuvarande favorit som påminner mig om att det är dags att göra en egen önskelista snart - snart smäller det på Högre Höjder!


Precis som alla barn vill jag firas med kalas

ska va tårta å paket å saft uti glas

Å serpentiner å ballong å vänner och sen mycket sång

det önskar jag mig mest när jag nu fyller nästa gång


Precis som alla damer vill jag firas med ett smycke

behöver ej vara dyrbart, blott en gest i mitt tycke

Å har du inte råd, så snälla köp mig blott en ros,

så glömmer jag för stunden,  mina bröst liknar en kos.


Å sången går i dur, för jag vet inte hur,

man sjunger hurra i moll - nä jag har ingen koll...

Men låt festkväll bli en dans, med kavaljerer uti svans

Det får mig att glöda ett tag.


Men precis som alla herrar ska jag ska jag fira och bli full.

Å blunda för det faktum, jag blitt gammal och fått hull.

Att jag sen vaknar som ett fyllesvin,

förhoppningsvis bredvid vältränat glin

gör att jag bredvid min frukostfil

tänker... jag åldras med stil.


Å sången går i dur, för jag vet inte hur,

man firar nån i moll, men spelar det nån roll?

Ge mig tårta, ros å song och hejdlöst med pisang ambong

så går jag hem med dig... undertecknat din tjej


Ge mig tårta, ros å sång och sen din kärlek ljuva rena

Glöm ej bort min dag igen, då får du vandra mol allena...


 
 
Ingen bild

Figgelito

13 september 2007 21:14

Den skivan spelas flitigt här på jobbet och den visan du har skrivit har jag hört på tre förlossningar denna vecka.

Har du fått fram en önskelista själv då?

 
Ingen bild

Miniu svarar

14 september 2007 13:50

Min önskelista är inte klar ännu, men jag brukar å andra sidan var den svåraste personen att köpa något till...

... den här födelsedagen vill jag verkligen inte ha något inslaget i paket, jag vill ha någonting helt annat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards