Direktlänk till inlägg 13 september 2007

Att lyckas genom andra...

Av miniu - 13 september 2007 20:50

Fick just ett mail från min fd personalchef som jag fått förmånen att få utbildas av under fjolåret. Han fanns som ett bollplank och ett stöd, han vågade frågasätta, förmana, röra om... men framförallt var han sig själv. Tack Pär - du har fått mig att inse att jag alltid ska vara ledare, och det finns en tjej som är lite smått avis på ditt nuvarande jobb. Det är dessutom jätteskönt att höra att även en sådan kompetent person som dig har lite svårt att greppa det nya, det ger hopp för sådana som mig, som har det lite tufft när vi gått från en liten personalgrupp till att bli större.

Pär är en gammal militär och nog tusan märks det, och det är inte en ledarstil som brukar gå hem hos mig i vanliga fall, men det finns någon kärna hos dessa militärer som gärna utsätter oss andra för UGL och annat som måste upplevas.

Tack för all kunskap och insikt Pär!


I helgen tog jag fram pärmen och gick igenom FIRO och... det stämmer ju! Vi i vår grupp lämnar nu gemytlighetsfasen och går in i nästa, och det ställer andra krav på ledarskapet. En härlig resa vi har framför oss nu...


Under veckan har jag verkligen vågat lita på grupprocesser och vågat lyfta problem i grupp, fastän mitt ledarskap inte har någon större vana att göra det. Någongång ska väl vara den första också... Med lite handledning och coachning gick även det, och det blev riktigt bra, över förväntan!

Definitivt något jag kommer använda mig av fortsättningsvis, våga lita på gruppen, den kapacitet som finns i gruppen.


Idag började ytterligare en person hos oss. En man... som ska husera med oss tjejer! Lite ovant, lite spännande och roligt!

När jag började hos min arbetsgivare var det killarna och jag, och aldrig har jag haft så roligt på jobbet som då...


Imorgon är det jag som ska köpa lite tårta för vi ska fira, vi ska fira att vi faktiskt har fått en person i anställning genom vår metodik!

Tänk om min chef kunde få för sig att fira också...

... inte vara bitter nu!


"Att leda är att lyckas genom andra"




 
 
Ingen bild

Figgelito

13 september 2007 21:15

Du kommer snart att bli personalchef. Bara du som bestämmer när!

 
Ingen bild

Ingrid

14 september 2007 08:45

Jag blev så glad när Pär mailade till oss, att han ff tänker på oss, vilken kille, vilken utbildning vi fick gå.
Skönt att höra att du "lever" och du det är kanske dax att söka sig nya "vägar" än randigt.Fira på, vi skålar med er från oss,
ha en göttans helg.
Kramis

 
Ingen bild

Stina

14 september 2007 10:22

Så glad för din skull gumman:0) Som jag sa häromda´n: Du börjar kännas mycket trygg i din yrkesroll! Och jag som har följt dig hela vägen ser och beundrar din utveckling. Var stolt kvinna!

Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards