Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Han ska inte få komma undan billigt nu inte...

Av miniu - 14 september 2007 21:22

Vår allas Figge är på väg till Högre Höjder, deklararerat sent på eftermiddagen idag - alldeles för sent för att uppskattas av mig! Måste ju bekänna att fröken själv inte är det bästa sällskapet en fredagkväll efter en arbetsvecka och dessutom gjorde jag Grand Final genom att troligen ordna en muskelbristning i högra vaden på träningen som så fint skulle avrunda arbetsveckan. Behöver jag säga att smärtan är oliiiiiiidlig, så tyck synd om mig nu, för snart kommer det en hårding som inte tänker tycka synd om mig! Som man bäddar får man ligga kommer han tycka, och idag är det inte mitt fel, för passet för uruselt och jag var väl inte uppvärmd innan vi började med benstyrkan... Skitpass!


När huvudstadsbesöket deklarerades så sent så avsade jag mig allt ansvar för något som helst tilltugg på natten. Klockan 22 är faktiskt natt för mig på fredagskvällarna! Pensionärsvarning sa dom på jobbet idag när jag bekände att jag somnar väldigt tidigt numera... så okej, jag kanske är en pensionär då!

Figge skulle ordna något att äta och dricka, när jag inte var så entusiastisk till det sena kvällssällskapet. Det ska stå honom dyrt... man utsätter inte fröken för saker utan att betala dyrt, vad det än gäller! Och eftersom Figge inte får betala i natura, så är det bara för honom att ta fram det finaste...

Hörde något om lite ost&vin, och jag hoppas att han minns mina favoritostar, vinvalet överlämnar jag åt honom, men misstänker att det blir ett franskt vin ikväll. Mig kvittar det, kanske går muskelsmärtan över vad det än blir för vin.


Redan nu känner jag hur trött jag är, så det blir en tidig kväll när Figge ska till hotellet, som inte heter Högre Höjder - utan Elite.

Måste deklarera så att inga missförstånd inträffar, att det inte blir några gemensamma sovaktiviteter här, det är fröken mycket sparsam med, och speciellt just här och just nu...


 
 
Ingen bild

Sten

14 september 2007 23:03

Muskelbristning... uff... man skulle ju tycka att "vanlig" kramp vore nog... ta väl hand om dig och om muskelbristningen... jag vet ju hur illa du tycker om att inte kunna vara "på banan".

Massor av varm omtanke till dig och så önskar jag dig en trevlig lagom avspänd helg.

 
Ingen bild

Stina

15 september 2007 08:04

Hej gumsan! Antar att du som bäst sover din skönhetssömn nu då denna tidiga timma!?;0) Som mamma till idrottande söner är man van både tidiga helgmornar och spontana besök...dock inte så ofta med ost&vin under armen då;0) (På valborg t ex var det en 13-åring som bjöd in sig på middag hos oss eftersom han inte ville följa med sina föräldrar på festen de skulle på. En annan famij var redan bjudna hit på mat och innan det var färdigt var vi 17(!) pers här eftersom "alla" tittade in spontant under kvällen. Sån´t älskar jag!!!
Så njut du av ditt liv jänta;0)...fila lite på att uppskatta vänners spontana infall...det förgyller faktiskt tillvaron! Tro mig...

 
Ingen bild

Figgelito

15 september 2007 10:31

Tack för kvällen tjejen! Som vanligt lika trevlig sällskap, om än lite sömnigt. Hoppas vaden känns bättre när du vaknar, och inte sämre efter min massage.
Klarade jag ost&vin-förväntningarna?

Dags att jobba nu och sedan tillbaka til huvudstaden men det var bra att jag fick återse dig och se att du lever. Jag har bloggen att spana in dig på men det var skönt att se att det fanns power kvar i dig.

Jag beundrar det du gör nu, det är unikt, det är vackert, kärleksfullt och bara helt enkelt DU! Inte många som skulle göra det du gör.

Faaaan tjejen jag saknar dig redan, så bäst för Sundsvalls hunkar att bete sig som gentelmän annars ska det bli med mig att göra. Gäller för vissa att spela sina kort rätt nu annars så!

 
Ingen bild

Miniu svarar

15 september 2007 13:31

Tack själv Figge. Vaden känns lite bättre, men jag ska ta det lugnt i helgen och fortsätta med linementet så ska det nog bli ordning på torpet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards