Direktlänk till inlägg 17 september 2007

Kort och bestämt: Jävla skitdag!

Av miniu - 17 september 2007 20:34

Ja, en jävla skitdag rent ut sagt!


Att rabbla allt som gick fel idag är meningslöst och den tiden har jag inte heller, men idag var det inte min dag, så dagen ska göras kort.


Höll på att få ett utbrott då IT kommer upp med datorn jag beställt till vår nye coach. Senast i torsdags påminde jag om att den ska vara bärbar. Idag kommer gubben som ska installera, och vad tror ni han har på vagnen - inte en bärbar i allafall. Då var det dagens första utbrott, nej dagens andra. Det första fick jag när växeln och jag inte hade samma mening om när Centrex ska kopplas på mornarna... Och dessutom ligger jag under växelnumret på kontoret i Sundsvall - jippie eller inte!


Ska precis sätta mig och äta lunchen (som borde ha ätits ute) då fattas inloggningsuppgifter som skulle ha kommit från IT. Hur jävla svårt kan det vara? I med salladen och börja operation jaga IT, som håller sig borta så fort det är "Sundsvall calling". Ingen törs ringa IT på kontoret, så då är det jag som får göra det, till IT´s stora förtret, för då är jag inte nådig! Trolla med tiden, trolla med kapaciteten, trolla med allt så är det löst, dock utan min lunch och min ro.

Hundra miljoner frågor och det är bara jag som har svaret.


Klockan 14 brände tårarna och det vara att bege sig ut på stan. Köpte present till mormor och gav mig på jakt efter en ny trenchcoat för min ser allt annat än bra ut. Blev en nästan likadan, en svart, klassisk, otippat va?

När jag ändå hade insett att min lunchpaus bestod av provrumsentreer var det lika bra att fortsätta - prova jeans!

... att prova jeans är ett helvete, men jag hittade ett par som satt perfekt över stjärt och lår. Sex gånger ringde telefonen i provhytten, bingo!

Tillbaka på kontoret med en ny trench och ett par jeans, något positivt i allafall!


Ja, och så fortsatte dagen och även min puls.

Hatar att känna att man inte gör ett bra jobb, för det gjorde jag inte idag.

Gillar att ha mycket att göra, gilla att trolla med knäna, då är jag som vassast, men det det känns som att jag skulle behöva lite mer gynsamma förhållanden för att det ska bli som bäst.


Ärligt så vet jag nog anledningen till att jag känner så här; insikten att det inte blir någon träning på hela veckan. Det är sjukt vad träningen fått tagit plats i mitt liv, så här skulle det inte få bli. Sjukligt... Jag måste kunna fungera utan träning också. Hade jag fått träna idag hade dagen sett helt annorlunda ut, och det är sjukt.

Vadjäveln gör ont, och Helene såg att den börjar bli lila. Bingo igen!

En annan anledning är att jag är trött, det känns i hela mig att jag inte fått någon sammanhängande vila på väldigt länge och jag ser ingen ljusning heller. Behövs inte mycket för att rubba mig nu.


Som grädde på moset hade mina grannar tagit upp sina båtar, så vi har väl en si så där 7 - 8 båtar som står och flinar mig rätt i fejjan här på gatan. Finns ingenting som är så avkopplande som en båttur...


Det finns ytterligare ett par privata faktorer som påverkar mitt mående också, och just nu jobbar jag starkt med att utsätta mig för en av mina största svaga sidor. Tror inte det är många som inser hur fruktansvärt jobbigt det faktiskt är, det är förbannat jobbigt.

Men det finns en mental deadline, så det är inte länge till jag tänker utsätta mig för denna plåga, det är min tröst till mig själv...



 
 
Ingen bild

Figgelito

17 september 2007 21:13

Alla har vi dagar som denna, din var idag. Inte värre än så.
Det som är värre är din insikt till träningen, det har gått långt. STOPP NU!

Nu vill jag snart läsa din önskelista. Det börjar närma sig med stormsteg.

 
Ingen bild

Miniu svarar

17 september 2007 21:24

Figge; önskelistan kommer, men jag avslöjade ju vad jag helst av allt önskar mig ju, det gjorde jag i fredags. Glömt? Tyvärr är det ingenting du ens kan ordna, även om du brukar kunna ordna det mesta, så luta dig tillbaka! ... det kanske jag också ska göra och låta livet levas...

 
Ingen bild

Ingrid

17 september 2007 22:06

Varför ska det vara så jävla svårt detta med IT och telefoni, att det ska gå omvågar för att få en mobiltelefon, nähä först och främst så ska man få en begagnad, jag blir så trött. Jag ska ge den jäkla telefonen en chans men funkar den inte får dom tillbaka den, punkt.
Det känns som om detta med träning har tagit för stor del av ditt liv, trappa ner tjejen, jag tror att vad var en vink om detta, träningen har blivit ett substitut för nåt annat.
Kramis och God natt

 
Ingen bild

Miniu

18 september 2007 08:45

Ingrid; eller så gör man som jag - man åker till Dialect väljer ut en mobil och ber dom fakturera, smidigt och perfekt och utan regionproduktionschefens inblandning!
Ska fundera ut något kring träningen, för helt klart har du rätt, substitut vet jag inte riktigt om jag köper, men helt klart är det en för stor del eftersom jag mår som jag mår när jag inte får träna...
Ringer dig i veckan!

 
Ingen bild

Stina

18 september 2007 11:23

Jag tycker att det var i klass med en bravad att lyckas få tag i ett par jeans just en sådan dag!!;0) Det är i regel överjä*ligt att prova och få tag i nå´t som passar även när man har en BRA dag, så ta å´fokusera på de´du!;0) DU HITTADE JU ETT PAR JEANS!:0)
Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards