Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Ytterligare en lista...

Av miniu - 18 september 2007 13:21

Sminkar du dig varje morgon?
Foundation, concealer, mascara och rouge åker på varje morgon!


Tvättar du håret varje morgon? 
Jepp, vilken procedur med detta hår!


Rena underkläder varje morgon?
Jepp, och välmatchat!


Äter du frukost varje morgon?
Jepp


Lägger du fram kläder kvällen innan?
Nope, men i huvudet finns en bild av vad som ska vara på, den tänks igenom dagen innan.


Vad är det första du gör på morgonen?
Sätter på musik nere, på med morgonrocken och ut o hämta tidningen.


Hur lång tid behöver du på dig att bli klar på morgonen?
En och en halvtimme är nog normalläge.


Surfar du innan du går till jobbet-skolan?
Om jag väntar något besked eller ska ha ett första besök ute på morgonen så händer det att jag måste gå igenom mailen innan jag går till jobbet.


Är du morgonpigg eller skit-trött?
Mitt emellan, men det går allt som oftast bra att kliva upp nu när jag insett att jag inte är gjord för att ha första mötet klockan 8 på morgonen, 8.30 gör stor skillnad.


Vad har du för sorts väckarklocka?
En George Jensen


Lyssna på musik på morgonen?
Absolut!


Sover du i pyjamas/nattlinne?
Flexibel där... men allt som oftast sover jag som "Gud skapade kvinnan" som Helene brukar säga. Pyjamas har jag dock aldrig förstått mig på, men ett och annat fin nattlinne finns det.


Läser du tidning på morgonen?
Jepp!


... det var frökens morgonvanor det!
 
 
Ingen bild

Figgelito

18 september 2007 14:06

No comments, men mornarna på högre höjder skulle nog vem som helst vilja dela med dig som livsnjutare!!!!!!

 
Ingen bild

Miniu svarar

18 september 2007 15:16

Kanske det kanske...
Fast vet du Figge, just nu känns dela-morgon-time, ganska långt bort för mig!

 
Ingen bild

Figgelito

18 september 2007 15:36

HUPPPPPPP! Inte så konstigt eftersom du dissar alla och en var just nu.
Men det må vara ditt val.

 
Ingen bild

Miniu svarar

18 september 2007 15:45

Figge; vi droppar den diskussionen, så vida jag dissar folk eller inte nu. Inte rätt läge att diskutera det med mig nu.
Känns lite lågvatten-nivå eller så är det bara jag som inte kan tolka dina kommentarer.

 
Ingen bild

Figgelito ger sig inte

18 september 2007 15:53

MEN KVINNA!
Hur ska du kunna lita på kärleken igen om du dissar allt som du faktiskt gör nu?????

 
Ingen bild

Anonym smygläsare

18 september 2007 15:55

Intriger på hög nivå ser jag.

 
Ingen bild

Miniu ryter till

18 september 2007 16:37

Figge; du vet väldigt lite vilka/vad/hur jag dissar. Även jag har ett hjärta som faktiskt längtar...

 
Ingen bild

Figgelito

18 september 2007 17:16

Då finns det hopp då.......

 
Ingen bild

En del av SIF maffian

18 september 2007 17:44

Lilla hjärta, var snäll nu och ha talamod och empati. Och det vet jag att du har (det andra alltså). Du får det som är bäst för dig.
(Som det kryptiskt låter)
Puss
Mor

 
Ingen bild

Figgelito

18 september 2007 17:56

Fröken Präktigs Mor: Empati finns det massor av, men tålamod kan diskuteras.
Du har i allafall den bästa dotter du kunde få med ett hjärta jag sällan skådat.

 
Ingen bild

Sten

18 september 2007 20:52

Hallå Fröken Präktig *vinkar glatt* :-D!

Så som jag har lärt känna dig när jag chattat med dig och läst på din blogg så tycker i alla fall jag att du har tålamod som en ängel. Minst *nickar intensivt*. Kram till dig.

 
Ingen bild

Miniu tappar tålamodet

18 september 2007 21:21

En diskussion som spårat ut totalt.
Figge; snälla respektera att jag faktiskt inte tycker att det är så roligt att läsa att du tycker att det finns hopp för mitt hjärta. Fick höra av flera ikväll att jag varit "hård" mot dig, men det var inte min mening. Vill bara att du ska försöka förstå att denna situation är extremt jobbig för mig, och den blir inte bättre av att du går och hoppas på att jag "ska sluta dissa alla och en var". Den satt ganska hårt...och träffade rätt rejält.
Bra jobbat!

 
Ingen bild

Figgelito

18 september 2007 21:43

KVINNA, ryter ordentligt nu!!!!
Du fattar väl att det krävs ganska mycket av mig att önska dig all lycka när jag själv önskar att det var jag som fick dela allt med dig. FATTAR DU ATT DET KRÄVS GANSKA MYCKET ATT GÖRA DET. JAG UNNAR DIG ALLT DET GODA SÅ ÖPPNA ÖGONEN OCH GREPPA DET!!!!!!!!!!!!!!

 
anneli

anneli

18 september 2007 22:03

GO TOTTA! premiär i bloggvärlden! dags för egen blogg snart kanske? ;)

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Miniu svarar

18 september 2007 22:16

Figge; mina ögon är öppna för allt det goda... och det finns där, och jag kommer greppa det, och jag dissar det inte!

 
Ingen bild

Figgelito

19 september 2007 09:01

Nöjd!

 
annelaj

annelaj

19 september 2007 09:57

figge o marre, det finns chattrum för sånt här vet ni ;) typ.. msn?

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Helene

19 september 2007 14:53

Ops!!! ja hur Figge känner är det ingen tvekan om... jösses vad många kommentarer...

 
Ingen bild

Figgelito

19 september 2007 16:53

Figge känner och han är ärlig med vad han känner. Vore inte fel om Marre också var ärlig med vad hon känner även om jag inte ingår i planerna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards