Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Here we go again...

Av miniu - 20 september 2007 03:32

Halv fyra och fröken är vaken. Jag vet anledningen, och vetskapen att en sådan grej får mig att vara sömnlös gör mig inte bättre till mods.


Jag är rädd... jag tror jag åkt dit på det som aldrig skulle få ske igen.

Jag är svag... orkar inte vara stark längre - jag är också bara människa.

Jag är kall... det finns inga känslor kvar, och tur är väl det.

Jag är sårbar...varför ska inte mina känslor räknas in i leken?


Tar en TREO och hoppar ner i sängen igen, och hoppas att det torkat upp lite därnere...

 
 
Ingen bild

Figgelito

20 september 2007 03:56

Du kanske tror att du är rädd, kall, sårbar och svag. Faktum är att vi som känner sig vet att du är någonting helt annat. Du är stark, starkare än någonsin, och du måste förstå att det du känner är det som tillhör det som kallas livet. Det går upp och det går ner, och det måste få göra det för allt som oftast är ditt liv på topp. Jag tror ändå att denna berg-och-dalbana till mycket stor del beror på den process med personlig utveckling som du genomgår just nu och det bevisar bara ännu mer hur stark du faktiskt är. Du bruden, du blir riktigt farlig sedan för kan man bli starkare ???!!!

Jag jobbar natten och vill absolut inte se fler blogginlägg från dig nu på natten. Treon fick dig säkert att somna gott i bädden. Mina tankar är hos dig nu i natt och för alltid.
Du kommer ur detta, jag lovar och mina ord är inte tomma.

 
Ingen bild

Stina

20 september 2007 07:52

Jag vet att det är fruktansvärt frustrerande att inte kunna sova! Och om det är jobbrelaterade grubblerier som håller dig vaken, så ta det som en rejäl väckarklocka tjejen...för DIT ska du verkligen INTE igen!!! Sen om problemen är av mer privat art, så är det högst normalt att vara ledsen när kropp och själ slappnar av och man tillåter sig att känna. Meeeen, nu kommer lite peptalk:
Minns allt det fina & speciella och dessutom har du avlagt ett löfte...inte sant!?...så tro mig: Det löser sig, var sak har sin tid... och nu är det tydligen tid för vissa att vara i sin grotta. Men håll ut gumman, visa att du finns, bryr dig och respekterar.
Jag finns här om du behöver prata...
Kramen...

 
Ingen bild

SFI maffians medlem

20 september 2007 08:26

Min lilla Miniu.
Med en 50+:s erfarenhet vill jag bara skriva att ibland har vi inget val, vi är tvingade att gå igenom händelser, fysiska eller mentala prövningar och ur dem hämtas faktiskt vår styrka. Tyvärr hjälper inte det konstaterande när det blåser som hårdast. Det är oväder just nu, visst har du varit med om förr och visst har det blåst större orkanstyrkor!
Håll ut, klappa dig på axeln, beröm dig att du är duktig som klarar det. Snart slutar orkanen att ryta och solen kommer att lysa på dig igen! Du har mycket positivt kring dig, hälsan, familjen, vänner och bekanta som önskar dig allt gott. Även Fanny och Ludde instämmer säkert.
Önska dig det som är bäst för dig och du får det också!

 
Ingen bild

Ingrid

20 september 2007 08:52

Här kommer ytterligare en kommentar från 50+ och med de erfarenheter vi har, du är mitt uppe i livet och det du går igenom tillhör livet, för det mesta är det solsken, ibland oväder, så är det, jag har haft mina oväder och man kommer igenom jag lovar, för ska vi vara ärliga så logger det mesta i livet på + eller hur, Som jag känner dig så är du stark och vet vad du vill och jag lovar att du kommer att klara det här också, du har gått igenom det som värre är. En klyscha, livet är en prövning, men så är det, finns inte någon som glider genom livet på en gräddbakelse, ALLA får sina prövningar och nu är det din tur.
Kramis från mig som gillar dig och tänker på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards