Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Svart & vitt på Högre Höjder!

Av miniu - 20 september 2007 18:34

Mitt liv är just nu väldigt svart och vitt, gråskalorna lyser med sin frånvaro.

Efter en natt som lämnar mycket att önska ringde väckarklockan 6.30, upp och in i duschen. Satte igång verksamheten på jobbet och sedan tog jag en halv semesterdag. Åkte hem till Stina som väntade med öppna armar och alla ord är överflödiga. Hon fick mig att se på mitt problem med andra infallsvinklar och när jag åkte därifrån efter några timmar, med lunch i magen, så kändes luften lite lättare att andas, det kändes inte svart eller vitt längre. Fick med mig massor av filmer som jag ska se nu när vaden ska ligga i högläge och jag ska vila...

Tack för att du finns Stina!


Passade på att putsa fönstren i köket och sätta upp nya köksgardiner, svarta och vita. Hämtade min tröja, den blev svart! Otippat? 

Köket ser anständigt ut nu, och helgens tjejmiddag ska börjas förberedas...


En massa tankar i mitt huvud och det mest frustrerande är att jag inte kan träna, inte promenera eller gymma... en ovanlig situation, men som vanligt är det väl väldigt berikande.


Nu ska jag åka och hälsa på mamma, ikväll ska hon få vara mamma och bara finnas till för hennes dotter som önskar hon var 5 år... 




 
 
anneli

anneli

20 september 2007 20:15

nämen vad fiiiint ;)

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

20 september 2007 21:30

Va´tjusigt det blev i köket tjejen!:0) Å´du, glad är jag om jag kan hjälpa dig att må lite bättre. Får du nu bara lite sömn i natt så ska du se att du vaknar upp till en betydligt bättre dag i morgon. (Och med mamsens healande hand och omsorg, så lär du somna sött.)
Tipset inför helgen får bli att titta på film och läsa böcker...varvat med tjejmiddag och mycket fniss.
Kram till dig och tack själv för idag!:0)

 
Ingen bild

Figgelito

20 september 2007 22:08

Klassiskt och stilrent, frökens melodi!
Köpte du huvtröjan ändå?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards