Direktlänk till inlägg 30 september 2007

Två tjejer i vildmarken...

Av miniu - 30 september 2007 19:29

Vi hade planerat söndagsturen länge och väl, idag skulle det bära iväg - söder om stan, mot Skatan.

Hämtade upp Malin efter min pensionärsnatt, men det börjar väl blir mer regel än undantag att jag sover bra och mycket nu, tackar min lyckliga stjärna för sömnen.

Raka vägen ut mot Skatan, och där regnade det faktiskt inte. Malin var ordentligt rustad med vattenflaska och allt, jag tog det hela lite mer... hmm... piano - eller inte?!

Utrustade med karta och nästan kompass... så kunde det ju inte gå fel, och det gjorde det ju inte heller.


Hög, kall luft mötte oss, tillsammans med massor av härliga höstfärger och framför allt - en otrolig tystnad!

En liten söt ekorre följde med oss ute på Björn, han var såååå söt och hade en jätteyvig svans där han trippade runt bland stenar och träd.

Det kan konstateras igen, jag ska bo där ute, på ett eller annat sätt...


Ett och annat skratt och allvarssnack blev det mellan varven, och en och annan ny insikt som säkert berikar när det väl kommer till kritan.


Vet inte aaaaaaalls varifrån jag fick inspriation till att åka ut och köpa lite ljung och göra fint på trappan här hemma, men nu är det höstigt så det förslår, två fina urnor med ljung och lite annat i.


Nu är middagen i magen, en god lasagne lagade husmor-Marre ihop, medans hon strök tvätten och gjorde lite ordning i garderoben.

Lite filmmys i soffan under pläden. Skönt att släppa tankarna från sitt eget liv ett tag, och hoppa in i någon annans problem. Jag har nog med mina...


Nu ska jag fortsätta att klura på om det blir en flaska Moet eller Vueve Cliquet som ska följa med mig på nedervåningen och bada riktigt härligt bubbelbad. Söndagsritualen består...

 
 
Ingen bild

Figgelito

30 september 2007 20:15

Ett litet torp för 2 miljoner är väl perfekt sommarbostad för fröken kräsen. Du har ett ordentligt övervärde på din bostad så det är inga problem.
Permantentboende där ute, tillåt mig skratta. En månad eller två skulle du tycka det var mysigt sedan börjar du klättra på alla träd där när huset är renoverat tip top.

 
Ingen bild

Malin

30 september 2007 20:20

Fortsätter och läsa hos dig... och säger än en gång: Du skriver helt fantastiskt.

Du kan verkligen njuta av livet, trots tunga ögonblick ibland efter något hemskt som du har varit med om (vet ju inte vad det är då jag inte känner dig).

En fighter (?) som inspirerar!

 
Ingen bild

Stina

30 september 2007 20:35

Ja jag hjälper gärna till med inredningen där i Skatan-torpet;0)...genomgående bondromantik a´la Ernst eller?!*fnissar*...å´en o annan sjöfågel i trä... men passa´re´...det blir lätt sjöbodskänsla...å´det har ju "alla andra" så det undviker vi va!? Men vi kan ju alltid väva in lite röda detaljer i det marina blå-vita...ta till en o annan lexingtonkudde... och vips får vi lite New England! ;0)
Säg till när det är dags för visning!;0)

 
Ingen bild

Mor

30 september 2007 21:08

Jag såg en förfallen liten stuga med eternitskivor på fasaden, alldeles vid vägen på Skatan (centralt alltså). Ingen tomt alls, nära folk, renoveringsobjekt. Uppskattat pris 1 mln SEK, gissar jag.
Det tror jag skulle passa som sommarbostad.

 
Ingen bild

Miniu svara alla:

30 september 2007 21:42

Figge; Japp, det finns övervärde i bostaden helt klart, så kanske en dag... Men skratta inte, för den som skrattar först... skrattar också sist. Kanske blir det en lantis av mig någon dag, du blev ju stadsman efter en tid på landet.

Malin; va roligt att du gillar min blogg. Jag försöker varva den med lite allvar och lite ytligt och börjar också lära mig att det är just det som kallas livet. Jo, det är många prövningar just nu, och jag försöker att samla på alla de insikter och den styrka jag nu samlar på mig, men jag vet inte riktigt var jag ska göra av all denna styrka, vad ska man med den till...
Försöker njuta av livet och ta tillvara på det liv som finns där, för det det finns ett liv som väntar på mig... men ibland är det lite svårt att se solstrålarna förbi all skugga. Och en fighter, absolut! Säger det igen, välkommen åter...

Stina; Självklart ska du vara med och inreda. Och jag tror att det blir lite sjöbodskänsla, men som du säger - det är lite väl mycket sjöbodar där ute... så jag satsar kanske på något annat - men New England överger jag aldrig. Såg en eller två bra tomter, så kanske det blir en ny Villa Nordic a´la New England, men då måste fröken gifta sig rikt, för då ska Figges prisplan dubblas. Drömma kan man alltid, och till dess bor jag bäst på Högre Höjder!

Mammie; Jag vet vilket du menar, och snart är det dags att prata allvar med dina kontakter... för nu ska jag snart leva mina drömmar... Ett nytt Villa Nordic med sjötomt el renoveringsobjektet, den som lever får se. Jag o Malin såg några andra objekt också...

 
Ingen bild

Sten

30 september 2007 22:02

Jättefint skrivet, tycker jag... och... vilken jättefin bild... underbar komposition... underbart ljus... så jag säger igen (med risk för att vara tjatig ;-)): varför blir du inte _fotograf_?????

"Keep the good shape up and alive"!

 
M - the one and only-

M - the one and only-

1 oktober 2007 10:11

Hoho, så har man varit med i Marres blogg då, palestinasjal-premiär i din blogg tjejen ;)
Tycker också att bilden var fin, men objektet är jag inte så nöjd med ;) Jag tycker alltid jag ser konstig ut på kort, haha, men det är väl så - självkritiken. ;)

Vi såg verkligen många fina objekt, kanske inte så fina just nu, men skulle kunna bli. Jag personligen tror inte att jag skulle vilja bo just i Skatan, men det är ju för att jag är uppväxt i och har en förkärlek för , en annan del av skogen, lite mer åt havet till, ett litet ställe vars namn börjar på B och ligger innan man kommer till Löran. ;)

Till Figge: Det där kanske du får äta upp en dag, skrattar bäst som skrattar sist ;)
Hon känns väldigt bestämd i sin åsikt, och jag förstår henne så väl. :)
Skogen har många fördelar, men den har nackdelar också, men när den dagen kommer tror jag nog att Marre vägt + och - , noga och länge. ;)

Ha det fint tjejen så hörs vi! =)

Qram!

http://cruxansata.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards