Direktlänk till inlägg 1 november 2007

Mitt rum - vad ska det fyllas med?

Av miniu - 1 november 2007 20:49

Jag har ett rum i huset som i dagsläget inte fyller någon som helst större funktion. Det är egentligen ett sovrum, relativt stort, men som hos mig saknar vägg och dörr, så det är öppet mot den öppna hallen på nedervåningen.

Min tanke när jag köpte huset och inredde, var att ha det som mitt mysrum, där jag skulle sitta och läsa och mysa. Ojdå, det var väldigt optimistiskt tänkt, för jag är inne i en period där jag är rastlös of hell för att uttrycka det milt.


I sensomras lyssnade jag igenom två ljudböcker, då låg jag ofta på soffan med duntäcket på kvällarna och lyssnade mig till sömns innan jag hoppade in i sovrummet som ligger vägg i vägg med rummet utan funktion.


På morgonen när jag håller på nere, så är det första jag gör - sätter på musiken, det finns en ordentlig musikanläggning där.

Annars kan jag beskriva rummet med en stor härlig soffa, som fungerar som gästsoffa när jag har gäster som inte ska sova i min säng. Det finns två bokhyllor, en med böcker och en med semesterminnen.


Jag älskar rummet, men jag hittar ingen funktion, skulle vilja utnyttja det lite mer. Så nu kära bloggläsare, inspirera mig - vad ska jag göra med rummet? Flytta ner datorn, i tron om att sitta där mer? Känns som att jag vill behålla tanken med rummet som ett vilsamt rum för återhämtning och refklektion. Vad fattas för att kunna göra det?

 
 
Ingen bild

Figgelito

1 november 2007 21:27

Innan det blir barnkammare där ;) så är mitt förslag att du fyller rummet med dig själv och tvingar dig att vara där.
Det var dr Figges ordinationer för ett bättre mående.

 
Ingen bild

Stina

2 november 2007 08:36

Ha du kvar rummet som ditt "privata lilla krypin"!!! Kanske kan du ta hjälp av Feng Shui för att göra det så där "gott för själen", vad vet jag!? I dagsläget är det ju snyggt...absolut, men kanske en nougatfärgad fondvägg...alt en tegelvägg, mysig belysning, något vatten som porlar, mer gröna växter, blockljus...som du inte får lämna tända...alltså måste du stanna där nere;0)...ja´du märker vart jag vill komma!...mer spa-känsla istället för "snyggt stylat bibliotek", som kan göra att man omedvetet känner att man ska prestera något/jobba/lära sig nå´t...Näpp, det där rummet ska du ha som ditt mysrum...helt klart!:0)
Lycka till!

 
Ingen bild

Ingrid

2 november 2007 09:28

Följ dr Figges råd plus kanske någon varmare färg på väggarna och ljus i massor.
Lycka till
Kramen

 
Ingen bild

Mattias

2 november 2007 11:41

Gör ett "kontemplationsrum" av det... en läslampa, eventuellt en stereo för lite avslappnande musik, eller uppryckande för all del... Alltså en liten relaxavdelning! Värmeljus, inga störanande yttre detaljer som stör ditt inre... ja, inte vet jag! Du kommer ju att komma på nått, det vet jag däremot! :-)

 
Ingen bild

Miniu svarar

2 november 2007 12:48

Figge; Och var ifrån får du detta med barnkammare? Mig veterligen bor det inga små frön i min mage? Eller vet du något jag inte vet?

Stina;Tar till mig idén om vatten och gröna växter. Kanske är det för vackert som det är, klurar vidare...

Ingrid; men jag vill ju behålla min fina tapet, är lite allergisk mot all fondväggshysteri. Fondväggar är bara till för mesar som inte törs gå hela vägen... *sticker ut hakan*

Mattias; Det finns en läslampa där nu, det finns en stereo, det finns massor av ljuskällor... alltså bara att placera sig där!

Tack för ALLA tips!

 
Ingen bild

Helene

2 november 2007 13:34

Du kan ju få låna Pitch om du vill ha lite sällskap i soffan,med risk för att han pinkar in sitt revir där :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards