Alla inlägg den 9 november 2007

Av miniu - 9 november 2007 16:17

... med ett 40 gradigt bubbelbad med massor av badolja och andra smaskigheter i. Bubblorna i glaset får bytas mot Ramlösa-bubblor för jag ska ut och åka bil ikväll.

Känns så konstigt att vara hemma en fredagseftermiddag, brukar alltid träna som en skön avslutning på en arbetsvecka. Idag blir det allstå ett bubbelbad med lite kroppspyssel som blir avslutningen på arbetsveckan.


Det skönaste av allt är att helgen inte innehåller några som helst planer. Bjuden på middag idag och imorgon, så jag slipper tänka på det och det är jag evig tacksam för. Just idag känner jag mig inte pigg alls. Kanske beror det på förkylningen, kanske beror det på något annat, kanske en kombination.


Till råga på allt ringde en kollega från en annan ort idag och hade ett ärende, och ställde frågan hur det var. Svaret blev att det är fullt upp, för det är verkligen hektiskt nu när läget är som det ligger på jobbet. Kommentaren jag fick tillbaka " Och vad gör du egentligen eftersom du har så mycket?" Tack för den käftsmällen...


Jag kan inte gå in på detaljer, men den kommande arbetsveckan, kommer sätta mig på rejäl prövning. Behöver ladda lite batterier och få ett andrum till det som komma skall.

Jag ser en ljusning, jag ser ljuset i tunneln och snart snart är vi där!


Målfokusering är ett hett begrepp i min värld, och målet med kommande veckas prövning är min julledighet, för nu ska det vara en ledig jul!


Trevlig helg önskas det från Högre Höjder där jag nu intar badet för en inledning på en helg i rekreationens tecken, där ljusen är tända, badet skummar sig, ansiktsmasken förberedd, och Ramlösan upphälld - Skål!

Ovido - Quiz & Flashcards