Alla inlägg den 13 november 2007

Av miniu - 13 november 2007 15:04

Nyintroduktion av två nyanställda idag, och som alltid när det är nyanställda på gång, så har jag en jobbig känsla i magen - man vill att de ska vara i produktion helst igår.


Satt mig ner igår och gjorde ett introduktionsprogram för våra nyanställda, mest för min egen utvecklings skull men även för att jag vet att de vi får igen den tid vi lägger ner nu i början.

Jag hade avsatt hela dagen idag och verkligen tagit mig tid att gå igenom det inte alls så muntra nuläget, företagspresentationen, projektbeskrivningar, krav, förväntningar, företagskultur och sist men inte minst - uppföljning. Jag tror bestämt att jag tog hem 10 poäng i chefs- och ledarskap idag!


Nu är det eftermiddag och efter den gemensamma lunchen, så arbetar de nyanställda på, och jag är förvånad och vädligt lättad över att allt det mjuka också har hunnits med, tänkte främst på detta med krav och förväntningar, som man annars brukar smussla om och inte uttala. Allt är uttalat och nu finns det ingen möjlighet för diskussioner kring oklarheter - here we go!


Satte mig med en av de nya idag och summerade dagen, tankarna och känslorna och vet ni, jag fick jättemycket feedback för hur introduktionen varit, och det kändes verkligen bra och ovant. Jag är duktig på att ge feedback till mina medarbetare, men det är inte alltid jag får feedback tillbaka.


Så jag går hem nöjd idag, vi är på rätt spår... 



Ovido - Quiz & Flashcards