Alla inlägg den 15 november 2007

Av miniu - 15 november 2007 16:24

Ett uttjatat ord jag vet, men ändå gillar jag det ordet, förrutom att jag gillar just pondus, skarpt!

Vad är egentligen pondus? Vad sitter det i?


De senaste dagarna har jag och min världens bästa högra hand pratat en hel del om det. Vi har våra deltagare inne hos oss denna vecka, vilket innebär att alla sliter och drar i henne.

Igår hade jag förmånen att få ha klass hela dagen, och våra konsulter som annars utbildar hade gnällt lite att det varit si och så med ordningen i klassen, folk hade kommit och gått lite som dom vill, inte respekterat tiderna efter rasten, pratat i mun på varandra osv. Dvs ett helt vanligt gruppbeteende egentligen.


Igår var det alltså dags för mig att ha hela klassen, och klockan 8.29 körde jag igång och det var en tyst församling som satt i sina skolbänkar.

Ämnet, syftet och metoden klargjordes och vips var vi igång.

Tydliga ramar, då fanns det heller ingen anledning till misstolkning och egna tolkningar. 3 minuter innan rasten var slut, så infann sig hela gruppen på plats för att åter lyssna till mig och mitt föredragande om butiksekonomi. Kanske inte det mest upphetsande samtalsämnet men jag tror att det var fler med mig som hade en trevlig stund!

Projektuppgiften klargjordes, och inga frågor eller funderingar kring dessa, en markant skillnad mot allt tidigare kackel, för det är ett kackel utan dess like ibland.


Denna vecka har jag gett minst 5 konkreta råd till min bästa högra hand, så att hon ska slippa detta förbannade kackel som saknar innehåll.

Så på lunchen idag, efter en välbehövlig tur bland lite normalt folk på Oscar, så gick vi in på Ögat och provade glasögon och högra handen hittade några par som passade henne... Frågan är om inte ska förbli blond och glasögonlös, och får lämna den intellektuella looken till mig..


Säger som jag sa till en annan person idag där jag också menar det "Keep Going" Högra Handen!

Av miniu - 15 november 2007 15:27

Tänk vad så lite kan göra så mycket...

Fick ny gnista, och gnistan lever ännu!


Riktigt effektiv på jobbet, med betoning på effektiv.

Känner mig vass...

Känner mig energisk...

Känner mig harmonisk...

Känner mig helt enkelt lite mer mig själv...

Ovido - Quiz & Flashcards