Alla inlägg den 21 november 2007

Av miniu - 21 november 2007 21:03

Ja, det blev kväll ändå. Denna dag satt hårt inne, mycket hårt dessutom.

Handledningen gick av stapeln och idag behövdes faktiskt näsdukarna för första gången. Jag blev verkligen pressad och det var säkerligen nödvändigt.

Männen i mitt liv var temat, både yrkesmässigt och privat - och det var mycket intressanta reflektioner och jag känner verkligen att jag tar med mig jättemycket därifrån.

Det ritades, ställdes staplar och matriser och helt plötsligt blev bilden ganska klar för mig.

Mycket av det som sas var väldigt privat och lämpar sig inte alls för bloggeriet, men kontentan av dagens handledning är:

Vad gör denna situation för kärleken för mig själv? Jag gillar mig själv, jag har god självkänsla och gott självförtroende, men när jag ser hur jag själv agerar och hur jag låter mig ageras med, då blir det en konflikt mellan "hon med den goda självkänslan" och "hon som mesar på och bara följer spelet".

Konflikten är total och jag har två val. Jag gillar att ta beslut, jag gillar att stå inför situationer där jag tvingas ta ett beslut, men denna situation vill jag aldrig mer uppleva för min egen hälsas skull.


Efter en eftermiddag med reflektioner vid tvätthögen, några tårar med Stina, ett oräkneliga antal mail som bara överöser mig, ett telefonmöte - så begav jag mig mot gymmet. 25 minuter på löpbandet och herrejävlar vad mycket frustration som kom ut. Stirrade in i spegeln hela tiden. Kände hur låren riktigt tryckte i från. Mina lår är starkare än någonsin nu, och det kändes. Körde helkropp idag och sedan hem och nu har man landat här i soffan så där härligt genomtränad i hela kroppen.

Några telefonsamtal ska klaras av innan jag checkar in för natten.



Av miniu - 21 november 2007 12:05

Om en timme ska jag sitta där i stolen, för handledning. Även det är en investering i sig själv som faktiskt rekomenderas alla och en var...

Lunchen idag är avklarad, inte den bästa men jag tror att min "light-detox-kur" gillar den. Försöker dricka surt för att rensa ut en massa slagg som gömmer sig i kroppen. Äta starkt ska också vara bra, och idag blev det grönsaker i stark sås och hoppade riset. Struntar i att det säkerligen är massor av glutamat i maten. Hann med en vända in på Sköna Under på lunchen och som alltid när jag är där så blev det en kasse med ut!


Som sagt, handledning idag, och idag är temat "männen i mitt liv" - så håll i er ni som känner er drabbade. Idag tror jag bestämt att näsdukarna kommer att komma till användning, för det känns som att det ligger mycket känslor bakom dessa män som har en plats i mitt liv.

Handledning handlar absolut inte om att älta, det handlar snarare om att skapa en förståelse för sitt egna agerande, utifrån mig som person och mina värderingar och min omvärld. Ytterst intressant, och något som fler borde ägna sig åt, för att hitta sig själv och förstå hur man själv agerar.


Efter handledningen brukar jag alltid försöka avsätta lite tid för egen reflektion, och idag blir det nog reflektion i tvätthögen hemma. Inte så illa kanske!


Prognos 2008 har jag ägnat större delen av förmiddagen åt. Vilken gissningslek, och vilka fula ord det kan komma ur en så väluppfostrad flicka som mig!

Nu är det bara affärsplanen klar, sedan är jag redo för regionledningsmötet i nästa vecka. Herregud, redan nu skrattar jag åt eländet, saknar förtroende för personen och situationen, men 24 timmar ska jag väl kunna hålla mig lugn i allafall - för det är ungefär så länge jag måste stå ut med cirkusen!


För er som undrar hur det gick med filmtittandet igår så kan jag avslöja att det gick över förväntan. Slog på filmen, och låg faktiskt kvar hela filmen med undantag för 3 gånger, två vatten-detox-pauser och ett telefonsamtal.

Bra jobbat va? Filmen var faktiskt bra, helt klart sevärd!


Ikväll blir det träning, ja - efter tvätthögsorgien då!

Ovido - Quiz & Flashcards