Alla inlägg den 14 november 2007

Av miniu - 14 november 2007 21:28

Stina gillar spontanitet, och fler borde gilla det, mig själv inkluderat!

Hon köpte med sig lite godsaker, jag ordnade teet och sedan fick vi några timmar i soffan här på Högre Höjder.


Tack för att du finns och lyssnar, stöttar och orkar!

Du har torkat tårar i höst, delat fniss och skratt, och bara funnits där!



Av miniu - 14 november 2007 18:15

... är det citat jag fullständigt fastnat för!


På jobbet är grovgörat gjort, bara finlir kvar. Personalbiten förhoppningsvis löst och alla är insatta i arbetet. NU kan jag förhoppningsvis luta mig tillbaka i nästa vecka, och jag tror bestämt att jag ska försöka ta ut lite av de hårt inarbetade timmarna till att bara fylla på lite enegridepåer som gapar tomt just nu.

Sover som en kratta nu, vaknar kring halv fyra på natten och förblir vaken till sextiden innan jag somnar om, för att vakna när klockan ringer kring 7-tiden, och då är jag allt annat än pigg.

"Du bearbetar säker allt på nätterna" säger alla, men så är det inte. Kanske är det all spänning jag haft under dessa turbulenta veckor som börjar släppa och leder till min sömnlöshet.

Figge, kommer det ett kuvert med ett gult papper i som ger lite vita piller? Please... *blinkar med de gröna*


Hade ett långt och välbehövligt samtal med en person i eftermiddag, och aldrig någonsin har väl ett samtal känts så välbehövligt som just nu.

Ja, läget är som det ligger och det gav mig mer förståelse och en helt annan möjlighet att försöka klara av situationen. Det är svårt, det kommer vara svårt, men jag är envis som få också - och tänker anta den utmaningen!


Återigen blev jag påmind om att livet inte är något jävla spa, och det sammanfattar lite vad jag känner. Livet prövar mig just nu, för att sudda i kanten på den rosenskimrande bild av livet som jag målat upp.

Jag duckar, blundar, vänder mig bort men snöbollarna med livets käftsmällar kommer ändå, en där, och en där... men det är just det som är livet.


Konstigt nog, eller konstigt kanske det inte är för jag är ju mig själv, så känner jag mig riktigt ruggigt peppad att anta utmaningen och ge livet en match, och försöka inse att det inte är något spa...

Ovido - Quiz & Flashcards