Alla inlägg den 26 november 2007

Av miniu - 26 november 2007 13:49

Var lite sugen på att köpa en svart klänning. Och ni som känner mig kan ju fundera på hur många gånger ni sett mig i klänning överhuvudtaget...


Efter en jättetrevlig lunch med Malin, äntligen - tack! Inte lika länge till nästa gång, så fick jag ett infall och tänkte nu jäklar ska jag prova lite kläder.

Inte för att det saknas kläder på Högre Höjder, men ni känner väl till uttrycket - mycket vill ha mer!

Vi skiljdes åt på torget där det var action på försäljningen bredvid Lindex och korvkiosken, ni vet det vita tältet som finns i ur och skur, och där kontanter är det enda betalningsmedlet. Fastän Malin tyckte jag skulle köpa ett par kamoflagefärgade mjukbrallor och jag själv hittade en fleecetröja med en hund på, eller var det en häst? - så gick jag vidare mot In-gallerian och där fanns den.

Den lilla svarta som nu ska pryda Miss till jul eller nyår.


Men kära modeorakel, jag har ett problem. Den är ärmlös och jag vill gärna ha någonting om axlarna. Vad tusan ska jag ha? En kofta tar bort den glammiga looken, en kavaj känns no-no, jag vill ha en fin själ som jag kan vira runt.

Men VAR finns det? Den lilla svarta är svart, och har små pärldetaljer som är svart/silver och klänningen är knälång och har typ empire-snitt. Chiffongmaterial typ. Till det tänke jag ha snygga strumpbyxor eller stay ups, gärna lite roligare.

Smyckena är tänkta att vara vitguld och diamanter, sååå - var ska jag hitta något snyggt att ha runt axlarna?


Hjälp typ nu!


Dags att sluta med dagens I-landsproblem, och övergå till verkligheten där jag snart ska gå in och fortsätta med affärsplanen, men jag ska inte jobba, jobba ska personalen göra, jag ska luta mig tillbaka, dela in i grupper och lita på processen...*asgarv*



Av miniu - 26 november 2007 09:05

Någon sa att denne gärna vill switcha liv med mig... hm... vet inte om jag vill switcha från mitt liv just. Visst, det fattas några detaljer, men i det stora hela känns det faktiskt som ett riktigt bra liv.

Den tanken slog mig i morse när väckarklockan var ställd på 7.30, men jag vaknade strax efter 7, kröp ner under täcket, slöt ögonen och andades (japp, med magen Malin) och bara insöp den totala känslan av att det är en ny dag, en dag full av möjligheter och utmaningar. Att listan är brutalt lång, att alla måsten är många, att mötena blir tråkiga idag, att affärsplanen inte är gjord - kändes inte som ett problem just då!


Hoppade upp när klockan passerat 7.30, upp och möttes av en rosaröd sol som var på väg upp. Det är då man inser att man bor på rätt sida stan... fastän det finns några som bestämt hävdar att rätt sida stan är den södra. Mornar som denna, är det helt klart min sida stan som är den rätta - så det så!


Dags att switcha mysbyxor mot svarta kostymbyxor, urtvättade hoodtröjor mot en V-ringad topp, switcha en espresso mot ett glas vatten bredvid datorn, switcha det lugna maket på Högre Höjder mot springet på Esplanaden, med handsfreen i och agendan hårt uppdaterad.

 Switcha mumlet i telefonen i sängen, mot en ljuv härlig och alltid trevlig stämma i växeltelefonen.


Idag vill jag inte switcha mitt liv mot någon annans, idag trivs jag gott med att ha fått degraderat mig från Högre Höjder till Esplanaden - för här ska det jobbas!


Drömmen om lyckan är lyckligare än lyckan själv...och jag tänker fortsätta att drömma!

Ovido - Quiz & Flashcards