Alla inlägg den 16 november 2007

Av miniu - 16 november 2007 18:08

Processer pågår nu och i all evighet. Tycker att det är många processer på gång samtidigt just nu. Vi talar ständigt om processer på jobbet, jag försöker tänka processmässigt i mitt projektlederi, och nu har jag äntligen lärt mig att lita på processen även i mitt ledarskap - och det ni, det är stort! Hela hösten har jag verkligen gått in i mitt ledarskap, ägnat mycket tid åt det för att att utveckla ledarskapet i sig, men även mig själv i ledarskapet, det är två för mig vitt skilda saker.


Jag har verkligen kämpat med att försöka bli bättre på att som ledare lita på processen i gruppen, att ta ett steg tillbaka och leda tillbakalutad.

Hela denna vecka har jag kunnat göra det... det sker processer, jag leder, men jag litar på processen och låter därmed mina medarbetare växa i deras roller, samtidigt som jag växer i min.

Blir nästan lyrisk när jag tänker på det, det är stort, det är magiskt och det är jag som skapat den känslan!


Dagen idag, ja vad ska man säga. Vaknade trött efter 7 timmars sömn, så det var inget ultimat utgångsläge. Stressade in till ett möte på jobbet, in med andan i halsen, för att nås av meddelandet att mötet ska börja en timme senare... Det gick ett mail till mina medarbetare att nästa gång det händer så ring hem! Ett jättebra möte blev det i allafall, trots att jag var tillbakalutad och ledde, fantastiskt!

En tidig lunch med Helene, där vi planerade framåt. En stunds fåfänga innan vi gick tillbaka och skulle ha klass... trodde jag. 6 av 25 deltagare satt i sina bänkar och jag fick ett utbrott, inte dagens första eller sämsta. Så respektlöst mot sina kurskamrater. Tiden var dessutom deras, det var dom som skulle få information och hjälp inför deras examination. Kan nämna att det kröp in 5 deltagare efter 40 minuter, skrämda som små möss kröp de längst väggarna in i lokalen. Skämmes! Det var ett rätt saftigt mail som skickades ut till alla, och jag vill inte se några dystra miner när examinationen närmar sig...

Eftermiddagen gick i ett, och vi ömsom skrattade ömsom grät av total utmattning.

Kände mig som en riktig häxa idag, som om jag hade PMS-deluxe, men det kan det omöjligt vara. Jag tror det är spänningen som släppt. Fick tillbaka en av coacherna idag som varit på 4 veckors semester, och de nya två känns bara så rätt - Nu kör vi!


 Fick några ord med mig nya chef, saknar ord, men jag saknade inte ord när jag pratade med henne - hon fick hela storyn utan rosenrött skimmer!

Låt mig vara för faaaaan!


Ingen träning idag heller, känner mig inte helt ordningsställd i kroppen efter förkylningen. Dessutom tror jag att jag åkt på något jäkulskap i äggstockarna för jag har haft så ont i magen de senaste dagarna, riktig kramp i de nedre regionerna, tjejmagen! Så det lär ju bli ett roligt gynbesök i nästa vecka.

Eftersom det inte blev någon träning så gjorde jag en favorit i repris och hoppade ner i ett hett bubbelbad när jag kom hem. Tände ljus och lät Sting härja fritt i högtalarna... Lovely!


Nu ska jag åka och sätta mig vid ett dukat bord och få lite middag i magen, iklädd mina rosa mjukbrallor och söndertvättade gråa tröja, jag är riktigt hot ikväll! Men å andra sidan ska jag ju lämna gräddhyllan och ge mig ut till gettot!


Av miniu - 16 november 2007 14:30

FY FAN vilken dag...


Jag och Högra Handen Helene sitter här och vet inte om vi ska skratta eller gråta... vi har gjort båda delarna nu!


Arg

Förbannad

Ilsken

Förundrad

Förtvivlad

Likgiltig

Irriterad

Elak

Bitsk

Rak

Obekväm


HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA, är mitt mantra idag!

Lyssna då!


Jag är inte nådig idag...


Ovido - Quiz & Flashcards