Direktlänk till inlägg 3 november 2007

Sidoläge i världens bästa säng...

Av miniu - 3 november 2007 11:03

Ibland är det så skönt att vakna upp till ett nystädat hem, där torktumlaren är inställd på att köra igång klockan 7 - så att morgonrocken är härligt varm när mina tassar touchar det uppvärmda golvet i badrummet.


Som vanligt inleddes min fredagskväll med ett skönt träningspass, och fastän ögonen var tröttare än någonsin så känner jag mig nöjd med passet, och jag var betydligt piggare när jag gick därifrån och begav mig mot hemmet. Middagen bestod av jätteräkor (jag vet att det inte är politiskt etiskt rätt, men det stuntar jag i) frästa i vitlöksdoftande grönsaker och färsk pasta... till det ett glas champagne och det blev mer champagne under kvällen med trevligt avslappnat sällskap.

 Därefter intog jag sidoläge i världens bästa säng i härligt nya rutiga sängkläder.


Vid köksfönstret har jag full utsikt över små fåglarna som pickar i sig sina solrosfrön. Första snön har fallit, det är vitt.


Helgen innehåller inga planer mer än att försöka ta igen sig. Som vanligt känner jag mig extremt trött och känner ett behov av att bara få vara mig själv, utan någon som drar i mig och vill ha besked.


Min kropp behöver vila och min själ behöver också vila...

 
 
Ingen bild

Figgelito på ön

3 november 2007 11:28

Tack för senast. Har hjärtat slutat dubbelslå? Du borde vara träningsfri hela helgen och inte utsätta dig för pulsökning.

 
Ingen bild

Malin Z

3 november 2007 14:45

Låter härligt, du kan i ord verkligen beskriva en känsla. Snö... ja, nog är vårat land avlångt och jag bor lite mer söderut. Det låter så härligt med dina helger. Jag har en dotter och därför styr jag inte alltid själv över vad helgerna innehåller helt och hållet... men lite egentid har jag lärt mig att sätta in här och där för att må bra.

 
Ingen bild

Miniu svarar

3 november 2007 15:54

Figge; Tack själv, lite slö så här dagen efter. Hjärtat känns mycket bättre idag, och jag ska försöka vara pulsökningsfri.

Malin Z; Tack för din kommentar. Mina helger är härliga, allt som oftast, och jag tänker försöka njuta av dessa så länge det går. Egentid är jätteviktigt, och det gäller att hitta små andningshål då och då, där och där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards