Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Coach coach coach coach...

Av miniu - 8 november 2007 18:09

... är egentligen så less på det ordet att jag bara vill kräkas. Tanken är god, gärningen är också god, men ibland blir det bara för mycket coach coach coach coach. Jag har nog aldrig känt mig som en coach och kommer inte att göra heller, jag är helt enkelt inte den terapeutande coachen som ömkar och tar om hand...*ryyyyser*

Idag var det alltså dags, stora dagen - fröken skulle vara coach, ja - coach! När läget är som det ligger på kontoret så får jag utöka från att vara platschef och projektledare med tilläggstjänst som jourhavande mamma, allmän obekvämhäxa med tjänstgöring som gnälltant, och idag lägger jag även till jobbcoach! Stor dag idag!


8 deltagare skulle coachas, och ämnet för dagen var sökaktivitet. Jag hade förberett (trott något annat?) fyra frågor som jag kunde ställa, all dokumentation färdig... och vet ni? - det kändes så väldigt bra!

Jag fick verkligen mersmak av coachandet, det var inte så farligt som jag trodde. Kände mig verkligen bekväm i coachstolen med coachhatten, en helt ny upplevelse för mig!


Nu är man hemkommen efter en hektisk dag med massor av intryck och möten som jag vill smälta. Tanken på ett bubblande badkar med badskum och ett glas Moet är ruskigt lockande, och idag tror jag att jag är värd det!


 
 
M

M

8 november 2007 18:38

Klart att du är värd ett glas skumpa i bubbelbadet ikväll, efter en hård dag. :)
Jag är ruskigt nyfiken på hur det gått i en viss annan fråga, för dig idag ;) Ska försöka hoppa in lite på msn senare, så kanske man får bli lite uppdaterad ;)

Jag har också varit duktig idag, och imorgon är jag ledig, så ikväll ska jag banne mig unna mig lite vin, ett vitt blir det idag. :)
Nu är det dags för middag, har bakpäran i ugnen, den ska ut snart :)

Vi hörs! Qram!

http://cruxansata.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Figgelito

8 november 2007 20:33

Jag tror att du är en bra coach egentligen. Du är en obekväm men empatisk människa som törs ställa de obekväma frågorna när dessa behövs. Någon terapeutkarriär ska du nog inte satsa på.

Ett glas Moet är du värd idag!

 
Ingen bild

Stina

9 november 2007 08:03

Spontant vill jag bara säga att eftersom du är en tjej med många egenskaper och sidor, så skulle det inte förvåna mig det minsta om du så småningom skulle känna dig som en fullfjädrad coach.
Min uppfattning är dock att det är en fördel med mycket egen livserfarenhet för att kunna vara en riktigt duktig coach. Å´den kan man ju bara få på ett sätt: genom att just leva! Känner tyvärr inte till några genvägar där...då skulle jag ha tagit en & annan;0)...tro mig!
Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards