Direktlänk till inlägg 11 november 2007

Ready for take off...

Av miniu - 11 november 2007 14:49

"Mina damer och herrar, vi förbereder nu för start och ber därför om er uppmärksamhet. En sammanfattning av säkerhetsinformationen finns i stolsfickan framför er. Säkerhetsbältet spänns fast så här, och öppnas så här, och ska alltid vara fastspänt när symbolen för säkerhetsbältet är tänt.

Om syrgas blir nödvändigt kommer en lucka öppnas i panelen ovan för er. Dra ner en mask med ett kraftfullt ryck, sätt över näsa och mun, och andas normalt. Sätt först på er egen mask och hjälp därefter andra. Det finns en flytväst under er stol. Dra västen över huvudet, lägg bandet runt midjan och spänn fast. Dra bort fliken på batterierna när ni lämnat planet. Västen blåses upp genom ett kraftfullt ryck, använd munstyckena om det är nödvändigt. Nödutgångarna är alla märkta med EXIT-skyltar, och finns längst fram i kabinen samt längst bak och utmed vingarna. Lägg märke till er närmaste nödutgång, den kan finnas alldeles bakom er."


I´m ready for take off...

... redo för att våga känna tillit

... redo för att våga möta en morgondag som kommer bli tung

... redo för att se på framtiden som signalerar utveckling


Det finns inga syrgastuber, inga säkerhetsbälten, Exit-skyltar, flytvästar... men det finns en helt underbar omgivning runt om kring mig.

 Ni är underbara - Tack kan inte sägas nog många gånger, men jag gör det igen. TACK!



 
 
Ingen bild

Figgelito

11 november 2007 16:28

Tror bestämt att fröken har flygit för mycket, ty SAS-ramsan sitter!

Om du är ready for takeoff är det återigen bara för mig att gratulera den som tar dig med på flygfärden, du är den bästa medpassagerare man kan få på resan som kallas livet.
Tydligen tar det lite längre för vissa att förstå det.

 
Ingen bild

Stina

11 november 2007 18:42

Ja av mig får du en spark i baken inför veckans utmaningar...och vet du förresten hur man vet att man HAR fått en spark i ändan??.... Jo, medarna sticker ut ju!;0)

Skämt å sido, så vet du vad jag har sagt: Det kommer att bli någonting mycket bra av det här, så håll ut kompis!:0)
Kramen...

 
Ingen bild

Ingrid

11 november 2007 21:11

Hör av dig om du vill prata det vet du att du kan, jag lyssnar.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards