Direktlänk till inlägg 13 november 2007

Feedback flow...

Av miniu - 13 november 2007 15:04

Nyintroduktion av två nyanställda idag, och som alltid när det är nyanställda på gång, så har jag en jobbig känsla i magen - man vill att de ska vara i produktion helst igår.


Satt mig ner igår och gjorde ett introduktionsprogram för våra nyanställda, mest för min egen utvecklings skull men även för att jag vet att de vi får igen den tid vi lägger ner nu i början.

Jag hade avsatt hela dagen idag och verkligen tagit mig tid att gå igenom det inte alls så muntra nuläget, företagspresentationen, projektbeskrivningar, krav, förväntningar, företagskultur och sist men inte minst - uppföljning. Jag tror bestämt att jag tog hem 10 poäng i chefs- och ledarskap idag!


Nu är det eftermiddag och efter den gemensamma lunchen, så arbetar de nyanställda på, och jag är förvånad och vädligt lättad över att allt det mjuka också har hunnits med, tänkte främst på detta med krav och förväntningar, som man annars brukar smussla om och inte uttala. Allt är uttalat och nu finns det ingen möjlighet för diskussioner kring oklarheter - here we go!


Satte mig med en av de nya idag och summerade dagen, tankarna och känslorna och vet ni, jag fick jättemycket feedback för hur introduktionen varit, och det kändes verkligen bra och ovant. Jag är duktig på att ge feedback till mina medarbetare, men det är inte alltid jag får feedback tillbaka.


Så jag går hem nöjd idag, vi är på rätt spår... 



 
 
Ingen bild

Sten

13 november 2007 15:35

Oj vad du fixar en massa bra saker *applåderar*! Du är jätteduktig tycker jag.

Fast i tröttheten efter helgens alla struligheter och alldeles för lite och alldeles för bristfällig sömn läste jag "Nyproduktion av två nyanställda idag" så då tänkte jag "undrar egentligen vad de håller på med för något "på lediga stunder" där på kontoret" ;-).

Massor av varm omtanke till dig!

 
Ingen bild

Ingrid

13 november 2007 15:56

Grattis, du är duktig, så är det bara
Kramen

 
Ingen bild

Mattias

13 november 2007 17:25

Härligt!

 
Ingen bild

Stina

13 november 2007 19:06

För att citera vad en mycket klok kvinna sa nyligen till mig;0) "Det finns bara en av dig!" Låter lika vackert som den allra finaste kärleksförklaringen tycker jag!!! Så tack för de orden gumman...jag skickar de raskt tillbaka till dig! :0)
Kramen...

 
Ingen bild

VN900

13 november 2007 21:11

För att citera "nån" så är det så att överhuvudtaget så "leker" de arbeta där.

Den som "leker" mest är den som en gång hade en "betalare".

 
Ingen bild

Ingrid

14 november 2007 11:51

Som varje dag är ett helt liv
Som varje andetag är ett helt liv
Så säg farväl nu till i går
Blunda och fortsätt att gå
Kramis

 
Ingen bild

Figgelito

14 november 2007 22:20

Du är en ledare, och en ledare kan man inte bli, man är en ledare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards