Direktlänk till inlägg 18 november 2007

Söndagen i klockslag

Av miniu - 18 november 2007 21:55

07.28 Mobilen ringer, struntar i att svara

07.31 Telefonen ringer, mamma från Arlanda som undrar om jag har sovmorgon (!) Hon har blandat ihop dagarna och trodde det var måndag idag!

10.28 Slår upp mina gröna på riktigt

11.50 Bestämmer mig för att inte åka till Härnösand, bäst för alla!

13.05 Tar ett beslut att försöka titta på TV

14.10 På med kläderna och UT i ett underbart vinterlandskap med iPoden

16.30 Påbörjar middagsplanerna

17.10 Pratar med Figge lääääääänge

19.30 Beger mig mot F&S för ett träningspass

21.20 Springer till grannen med vattenavläsningen

21.55 landat i soffan för att slappa lite


... och mellan dess har det varit djupa stunder där jag varit ledsen. Ställde in resan till Härnösand, visst det skulle säkert bli jättekul, men jag tror det är bäst för alla parter om jag inte far. Litar helt enkelt inte på mina egna känslor just nu. Ett snedsteg är så nära... och det vill jag inte riskera.


Det finns säkert folk i min omgivning som tycker att jag skulle ha åkt och haft roligt, och överhuvudtaget försöka fylla dagarna med massa roligheter, men just idag har jag känt ett behov av att vara ensam med mina tankar.

Tankarna har bytt skepnad och insikterna fullständigt vräker ner över mig, lika väl som mina tårar vräker ner över mina kinder.



 
 
Ingen bild

Figgelito

18 november 2007 22:17

Du gjorde helt rätt som inte for till Härnösand idag, imponerad att du stod emot!!
En vacker handling mot dig själv och mot alla andra. Det säger en hel del om dig.

Jag tror att helgens insikter var välbehövliga för dig. Stunder av reflektion kan vara tunga och det är ok att känna sig ledsen då.

Tänk om jag kunde förskona dig från detta då hade jag gjort det utan en grisblinks fundersamhet.

Sov vackert och försök hitta kraft och försök att ta vara på dig. Sätt dig i främsta rummet nu.

 
Ingen bild

Miniu svarar

19 november 2007 22:25

Figge; jag vill inte att du ska förskona mig från någonting. Detta är livet och jag måste bara klara av det, hur svårt det än känns vissa stunder så är detta säkert en jävla aptitretare av det livet har att erbjuda. Vet faktiskt inte om jag är så sugen på huvudrätten när förrätten känns så här.
Försöker sätta mig i främsta rummet, men hur lätt är det när man har känslor?
Inte lätt... men vem har sagt det!

Tack för att du finns iaf, men jag fattar inte att du orkar med mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards