Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Myslördag!

Av miniu - 24 november 2007 18:41

På Högre Höjder myser jag i fulla muggar idag.

Planerna var en vinterpromenad, bakning av saffranslängder med vitchoklad, filmtittande, middagslagning inklusive vin!

Om jag planerar något - så genomför jag det också, så även idag!


Andningen har landat i magen, och det var inga som helst problem att ligga i soffan och titta på en film medan saffranslängderna gräddades. Huset upplyst av massor av ljus och musikanläggningen spelar härliga toner.

Pratade med mormor idag och hon ville att jag skulle komma över på middag, men jag sa nej, jag bjuder över henne på middag imorgon istället och hennes lycka var gjord.

Kan det vara taktilmassagen som börjar verka redan? ... eller är det kanske bara ett önsketänkande?


Ikväll ska jag fortsätta springa runt i mina rosa mjukisbyxor, håret uppsatt, totalt naturell, dricka vin och snart börja ordna lite detaljer till majskycklingen som nu tillagas i ugnen med persillade... gott gott!


Stina gav mig i uppdrag att mysa åt henne också, och jag har myst så det räcker och blivit över idag, så jag myser åt dig också... du behöver det!


 
 
Ingen bild

Mattias

24 november 2007 19:22

Ser ju supermysigt ut! Snö har ni med, här i Värmland är det bara svinkallt och frostvitt, ingen riktig snö... Morsan och farsan hade varg i trädgårn igår... Det ger väl lite vintercred, eller :-) Själv så har jag öppnat en flaska Zinfandel av bättre sort... mmmm.

 
Ingen bild

Sten

24 november 2007 19:27

Vilka fina bilder tycker jag! Och så undrar jag... är det du på bild 2? Jag tror det är första gången du har mössa på dig på bild... och bild 3... vad för maskin är det på bilden? Köksassistent?

Kram!

 
Ingen bild

Figgelito

24 november 2007 20:25

Oxcotycinet i kroppen hos Miss, och eftersom jag är helt oskyldig till sexuella aktiviteter - då tippar vi på taktilmassagen.

Du behövde en dag som denna, dig väl behövligt.

Två timmar kvar innan jag lämnar sjukhuset. Är inne på min femte kopp kaffe nu i eftermiddag. Skyller på gårdagen!

 
Ingen bild

Stina

24 november 2007 20:44

Bra kompis att du tar hand om både ditt OCH mitt mysande;0) En fördel där att vara singel utan barn...så passa på du medan du kan styra över din egen tid och genomföra planerade mysaktiviteter...sen blir den... tiden alltså... på nå´knepigt vis alla andras i alltför stor utsträckning. Hm, jobbar på att ta tillbaka endel ja´!;0)

Å´ditt nybakade ska jag oxå få avnjuta i helgen...livet är inte så tokigt trots allt!;0)
Kramen...

 
Ingen bild

Miniu svarar

25 november 2007 22:08

Mattias; Varg ger definitivt vintercred. Massor av sådant också!

Sten; Japp det jag i mössa. Händer sällan, men när det väl händer, så händer det a´la naturell! Jepp, det är min Kitchen Aid!

Figge; Då säger vi så! Sexuella aktiviteter är det dåligt med på Högre Höjder!

Stina; Ja, dina berättelser idag fick mig att fasa för den dagen. Men den sorgen tar jag då!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards