Direktlänk till inlägg 25 november 2007

Tänk dig följande...

Av miniu - 25 november 2007 21:43

... Fröken bor i det hus hon aldrig trodde skulle bli hennes, trivs jättebra och kan inte tänka sig något annat boende, närheten till naturen, till stan, till mammie, trevligt folk som grannar... ett bra område helt enkelt, gräddhyllan med utsikt över hela Sundsvall. Massor av tid och pengar är nedlagt på att hemmet ska bli så bra som det faktiskt är. Att jag ibland trånar efter en sommarstuga på Skatan eller ett 1700-tals hus lite mer avsides, det är bara detaljer - någon gång ska även detta bli verklighet!

Just nu sover jag gott på nätterna, lånen omladga, övervärdet känns tryggt och jag trivs bara så där helt fantastiskt ljuvligt bra...


... allt är matchat in i minsta detalj. I vardagsrummet och matrummet som tillsammans är 50 kvm med ett söderläge som verkligen inbjuder till rymd och ljus, där finns en matchad oxford-soffgrupp med tillhörande fotöljer. I fotöljerna finns det matchade amerikanska kuddar som är placerade och vikta så som det ska vara! ( Eller hur Stina, det skulle vara döttrar jag ska satsa på va´?) En gosig stickad pläd a´la New Port ligger på soffan och väntar på att få värma någon. Tavlorna är äntligen uppsatta och pryder sin plats och motivet känns bara så intimt och klockrent.

Det är ett rum avsatt för socialt umgänge, på min övervåning umgås man. Överallt är det levande ljus tända, i kristallkronan som pryder sin plats ovanför matsalsgruppen, i kandelabern på matbordet, i lyktorna i fönstret, i dekorationen på soffbordet. Levande färska blommor som är färgmatchade. Listan kan fortsättas göras lång.


Här finns alla förutsättningar för den perfekta rekreationen.

MEN... nu kommer vi till detta men. Här finns också den förbannade datorn. Hur levde man innan datorn? Jag har ju nästan alla mina vänner på msn. Datorn åker på så snart jag kommer hem från jobbet, kollar av mailen, det kan ju ha hänt något viktigt från 17.30 till 17.50 In på webmailen. Registrera resor i löneprogrammet, skicka mail till sig själv så man vet vad morgondagen ska starta med.

Pling plong - det blinkar till. En vän hoppar in. Status kollas av, luncher bokas, fikastunder planeras, middagstips ges, prommisar diskuteras... älskade hatade msn!

En dörrsignals ton ljuder på Högre Höjder, och nej, det är ingen som kommer förbi, det är ett sms - älskade hatade sms.

In på webmailen igen, och där fanns det ett mail - älskade hatade mail.

Hur kommunicerade man förrut? Svaret vet jag, men var det bättre då?


Idag har jag i allafall fått njuta av Stina live, vi tog en promenad och sedan blev det fika. Du är bra på msn, sms och mail, men live slår det mesta. Tack för en trevlig stund idag... känns mycket bättre nu!

Eftersom Agda 102 år (läs jag) somnade klockan 20.30 igår kväll, så vaknade jag klarvaken klockan 03.30 och vred mig till klockan var 07.00, och då var jag lite trött när klockan slog 14.00 så det blev en powernap under pläden i soffan (japp, jag funderade länge på om jag skulle lägga mig under pläden eller om den skulle få vara klar på armstödet eftersom det ser finare ut då... tokig - jag? ). Efter powernapen så tog sig husmor an lite middagslagning och sedan in i bilen och hämtade mormor. När middagen var i magen och mormor fått prata av sig lite, begav jag mig mot gymmet. Ett gympass och sedan ett balanspass. Nu är man hemma, och nu ska jag hoppa ner i ett bubbelbad och försöka hålla mig vaken en timme till, så jag inte vaknar klockan 04.00 Denna förbannade sömn!


Nej just det, ska bara dra i väg ett mess på msn först, svara på ett mail och på ett sms!



 
 
Ingen bild

Stina

26 november 2007 08:52

Tack kompis för en sköööööön stund med prommis, fika och massor av tjejsnack! (lär mig aldrig: mandelmassan i det smarriga saffransbrödet gjorde att jag satt här tokallergisk frampå kvällen...hi hi, är huve dumt - får kroppen lida;0)....självklart smällde man i sig 2 bitar oxå..ha ha!)
Nåväl, ang snygga filtar på soffkanten...lillgrabben gör kojor, använder dem till batmanmantlar eller bara drar dem efter golvet med asmycket faaaaart!...det är DÅ man får tänka på vad som faktiskt ÄR viktigt här i livet, även om jag efter dagens slut viker o hänger upp filten på soffkanten...för det är onekligen snyggare så!:0) Å tänk dig när dina stora amerikanska kuddar kan bli världens högsta torn, som sen rasar ner på den snygga ljusbrickan (gulp!) eller när vilden helt enkelt tycker att buketten är snyggare utan blad och du efter ett snabbt toabesök inser att allt det matchade blivit till konfetti på bordet! *asgarv* Ja jag kan fortsätta i all oändlighet för att du ska förstå hur livet kan te sig med små telningar i huset...men som jag sa...jag har bara haft småkillar ja´...och har hört talas om att flickor faktiskt brukar sitta stilla och rita! (måtte de hålla sig på papperet...)
Kramen!!!

 
Ingen bild

Figgelito

26 november 2007 09:54

Stinas inlägg fick mig att skratta frenetiskt. Har mycket svårt att tänka mig det på Högre Höjder men eftersom fröken är envisare än envisast, kommer säkert de små att bli de mest väluppfostrade små liv som finns.

Vilken syn!

 
Ingen bild

Sten

26 november 2007 12:13

Såååå roligt att läsa dina kloka underfundiga funderingar (visst var jag rolig där? ;-))... *gillar massor*

KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards