Direktlänk till inlägg 26 november 2007

Den lilla svarta är hittad...

Av miniu - 26 november 2007 13:49

Var lite sugen på att köpa en svart klänning. Och ni som känner mig kan ju fundera på hur många gånger ni sett mig i klänning överhuvudtaget...


Efter en jättetrevlig lunch med Malin, äntligen - tack! Inte lika länge till nästa gång, så fick jag ett infall och tänkte nu jäklar ska jag prova lite kläder.

Inte för att det saknas kläder på Högre Höjder, men ni känner väl till uttrycket - mycket vill ha mer!

Vi skiljdes åt på torget där det var action på försäljningen bredvid Lindex och korvkiosken, ni vet det vita tältet som finns i ur och skur, och där kontanter är det enda betalningsmedlet. Fastän Malin tyckte jag skulle köpa ett par kamoflagefärgade mjukbrallor och jag själv hittade en fleecetröja med en hund på, eller var det en häst? - så gick jag vidare mot In-gallerian och där fanns den.

Den lilla svarta som nu ska pryda Miss till jul eller nyår.


Men kära modeorakel, jag har ett problem. Den är ärmlös och jag vill gärna ha någonting om axlarna. Vad tusan ska jag ha? En kofta tar bort den glammiga looken, en kavaj känns no-no, jag vill ha en fin själ som jag kan vira runt.

Men VAR finns det? Den lilla svarta är svart, och har små pärldetaljer som är svart/silver och klänningen är knälång och har typ empire-snitt. Chiffongmaterial typ. Till det tänke jag ha snygga strumpbyxor eller stay ups, gärna lite roligare.

Smyckena är tänkta att vara vitguld och diamanter, sååå - var ska jag hitta något snyggt att ha runt axlarna?


Hjälp typ nu!


Dags att sluta med dagens I-landsproblem, och övergå till verkligheten där jag snart ska gå in och fortsätta med affärsplanen, men jag ska inte jobba, jobba ska personalen göra, jag ska luta mig tillbaka, dela in i grupper och lita på processen...*asgarv*



 
 
Ingen bild

Ingrid

26 november 2007 15:39

Varför dölja vältränade axlar och armar?
Kramis
Ingrid

 
Ingen bild

Figgelito

26 november 2007 17:49

Nyårsafton i Stockholm? Fundera och återkom.

Något bidrag till vad du kan ha över axlarna kan jag tyvärr ej bidraga med. Tycker som ovanstående att du gott kan vara ärmlös. Dina triceps gör sig bäst så ;)!

 
~M~

~M~

26 november 2007 20:07

1)Jag förstår varför man vill dölja armar hur vältränade de än må vara, nyårsafton= december/januari = vinter = minugrader, kallt för fan. Man går (iaf inte jag) inte på fest på vintern i ärmlöst.. av den enkla anledningen att det blir kallt.

2) Så, Marre , Jag tycker att ditt förslag med en fin sjal över axlarna låter kanon ! :)
Bild på klänningen kanske så man får se? :)

Qram och tack för en fin lunch!

http://cruxansata.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stina

26 november 2007 22:18

Jag gillar också tanken på en sjal i nå´t lite transparent/luftigt/stickat med lite silvertrådar alternativt en bolero...men pass upp för en som sitter som ett korvskinn...den bör vara i ett lätt material som inte smiter åt kring axlar och överarmar...och undvik 3/4-ärm som ger dvärgvarning;0) Hellre en kort eller hellång ärm.
Kramen och lycka till...

 
Ingen bild

Miniu svarar:

27 november 2007 08:25

Ingrid; än är jag inte riktigt helt nöjd med biceps. Triceps är helt ok... Men jag kan ju säga som så att jag inte villa täcka dom av den anledningen, för sådan katastrof är det inte. Känner mig bara lite mer välklädd då.

Figge; Funderar och lovar att återkomma om planerna.

Malin; Tack själv för lunchen, det ska göras om. Ska leta fram en bild på klänningen!

Stina; Tack för inputsen! Bolero skippar jag, inte min cup of tea. En stickad lätt variant av själ är det som jag siktar på.



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards