Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Bye for a while!

Av miniu - 27 november 2007 08:04

Då sitter man här i ottan, i väntan på taxin för färd till Midlanda och därefter Arlanda med slutdestination Västerås. En lunch på Arlanda med Ingrid ska hinnas med och ikväll blir det också en middag med vin och Ingrid!


Natten var inte direkt den bästa. Brukar alltid sova jättegott efter träningspass, men inte i natt. Låg naturligtvis och tänkte på gårdagens händelser. Kanske gick den ledsna känslan i hjärtat över, och jag tror att det var mer frustration, förbannelse och ilska - och det är bra, ur ilskan finns det mycket kraft och styrka. Kraft och styrka - behöver jag verkligen mer av dessa? Är dessutom förbannad på mig själv för att jag låter något sådant påverka mig och förstöra min nattsömn, men jag kan inte påverka det. Än har jag inte blivit den där gåsen där allt bara rinner av - vill jag verkligen bli det?


I dag ska jag ha ett planeringssamtal med min tf chef, och jag känner mig helt likgiltlig inför det, en ganska härlig känsla när jag tänker efter.

Den rosenröda storyn av hur jag har det på jobbet, ska jag nog bytas ut mot en mer verklighetsbaserad version. Känns som en bra strategi...


Gårdagskvällens träningspass med världens bästa lillkusin var riktigt härligt. Passet var helt ok för att vara ett ersättnigspass. Det var också det ett pulspass som bjöd på en hel del syretoppar. Som vanligt blev det en stund på gymmet och lite girltalk. Igår avklarades ämnen som det ultimata preventivmedlet (finns det egentligen), vad som skulle hända med kroppen om man inte fick ha sex på 28 år, gnisslande pojkvänner i sängen, ögoncandy och annat som hör livet till. Blev vi något klokare Anneli? Jo, vi kunde nog båda två konstatera att candyt som inte var där, han som har en blick man egentligen inte ska gilla, nog var saknad av oss ändå...

På torsdag fortsätter girltalket, alltid lär jag mig något och alltid lär Anneli sig något. Puss på dig älskade lillkusin, du förgyller mina måndagskvällar...






 
 
anneli

anneli

27 november 2007 19:35

haha klokare o klokare, inte ska man ha en torrperiod på 28 år i alla fall. jag tror man skulle bli galen. vi vet ju iofs att man blir galen av det, eller hur? ses på torsdag baby! o måndagar äger! ;)

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Sten

27 november 2007 23:52

Miniu... vad är det som händer, kan jag inte låta bli att tänka... påverkad nattsömn så den förstörs... inte alls bra, ju (välkommen i "de sömnlösas gäng", förresten).

Kraft... styrka... nä det behöver du inte mera av, tänker jag. Avkoppling däremot... men när saker runtomkring triggar en, inte kan man koppla av då...

Det ultimata preventivmedlet... det skulle ju vara total avhållsamhet i så fall, men då missar man ju den totala njutningen att ge sig hän. Inte heller någon bra lösning. Och att göra det skönt för sig själv blir ju trist i längden, det med.

Massor av varm omtanke till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards