Direktlänk till inlägg 22 november 2007

35 diamanter = bling bling?

Av miniu - 22 november 2007 18:46

Sitter här och försöker jobba med affärsplanen men det går ju så tungt. Försöker vara kreativ i skrivandet och i tänkandet samtidigt som jag försöker äta något som kan liknas vid middag. Ciabatta med parmaskinka och taleggio, och ett glas rött - är det middag?

Kom på att jag måste blogga om en sak, för att få främst min älskade lill-kusins åsikt på det. Anneli, I miss you... jättemycket!


Hur som helst, idag var ju ute på fältet, och hade mina uppföljningar i en av våra utbildningar. Detta var sista uppföljningen och jag brukar alltid stämma av mot de mål som är uppsatta och försöka blicka framåt.

Vi satt där i godan ro i trepartssamtal och det hela avlöpte väldigt bra. Tjejen går ut i jobb och allt är frid och fröjd, lovord och hyllningar i all ära, jag tackar givetvis för dom, men det viktigaste för mig är att jag på något sätt kunna bidraga med att få ut denna personen i arbete.

Samtalet börjar avrundas och jag frågar arbetsgivaren om han såg några förbättringsområden inför nästa start. Jag ser att tjejen tittar liiiite väl på mig medan jag försöker vara koncentrerad och engagerad i svaret.

Hon tittar inte i ögonen, hon tittar längre ner, på halsen mot urringningen, läääänge!


Helt plötsligt så bara kommer det ur henne:

- Du gillar bling bling va?

- Hmmm, vad menar du?, svarar jag lite tagen på sängen så där

- Du har 35 diamanter på dig idag, det är väl bling bling. 24 på halsbandet, 1 i ringen, 2 i öronen och 8 i klockan


Så Anneli; är diamanter verkligen bling bling? Jag är lite allegrisk mot det ordet, men nu vill jag veta - är det verkligen bling bling?

 
 
räddaren i röven

räddaren i röven

22 november 2007 19:16

bling bling är allt som blingar, diamanter bara råkar blinga de med. Kändisar syftar bling bling på deras halsband & sånt, o de har ju råd med diamanter så jag antar att de också räknas. sorry mate ;)

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

22 november 2007 19:20

*asgarv* Här gör du allt för att matcha diamanter och vitt guld....å´så blir dina smycken kallat "bling-bling".
Jag, som blandar budgetvarianter och "the real thing" huller om buller tycker personligen att det KAN vara skoj med bling-bling ibland...men jag förstår och respekterar om du inte tycker det!
Kramen...

 
Ingen bild

Figgelito

22 november 2007 19:47

Är du uppe i 35 stenar nu?!

Din middag kan inte kallas middag, det kallas snobb-mellis!

 
Ingen bild

Miniu svarar

23 november 2007 10:32

Anneli; Ajdå - då får jag leva med bling bling då!

Stina; Visst kan det vara skoj med bling bling, håller med. Men inte att mitt halsband och klocka skulle kallas bling bling...*fniss*

Figge; Jepp, 35 är det nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards