Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Konstateranden så där dagen efter...

Av miniu - 24 november 2007 10:33

Fredagskvällarna efter en hel arbetsvecka som för min del alltid är fullsmetad med möten från måndag till fredag, träningar och hus att ta hand om - så ska fredagskvällarna tillbringas i hemmet för att undvika missöden, tro mig!


Figge hade bokat bord till 21, och jag som i vanliga fall är en mat- och sovklocka fick det lite svårt. Trots Malins ihärdiga försök med att jag ska ta en frukt innan, så gick det typ helt åt helvete. Har bara mig själv att skylla. Lunch utan kolhydrater, gymträning, en frukt, ett glas Moet...

Att jag aldrig läääääär mig! Jag som är sååå klok!

Jag vet inte hur många gånger Figge fick höra:

- Alltså jag mår lite konstigt

- Alltså jag mår inte alls bra

- Alltså det känns som om benen inte bär mig


Hur som helst, en jättetrevlig kväll. Men Figge, jag förstår att du flydde stan. Sundsvall är en ankdamm, och vi simmar tyvärr i den. Ibland önskar jag att jag kunde gå ut en helt vanlig kväll, med vem jag vill, och slippa bli igenkänd, bara få vara mig själv för en stund, utan att behöva ha dåligt samvete för att jag inte kände igen några. Vänner och bekanta i all ära, men ibland tror många att jag inte har något privatliv - jag är miss Jobb, ständigt i tjänst. Fråga på ni bara, kan jag inte svara så återkommer jag, att det är lördag eller söndag spelar ingen roll. Jag har dessutom aaaaall tid i världen att lyssna på hur du lever nu. Att mitt sällskap börjar somna vid bordet gör ingenting, för jag har typ inget liv!


Nu är ju situationen lite mer komplicerad eftersom vi har blivit en myndighet, och då kan man inte heja och ha sig hur som helst, för där finns en etisk del och en sekretess att ta hänsyn till. Figge är van den delen, så han hejar aldrig först, han har lärt sig att hantera det problemet.


Tro nu inte kära deltagare, sökande, elever, konsulter, lärare, coacher, projektledare och annat folk, att jag inte tycker det är roligt att höra hur ni har det idag, men ibland, som igår - hade jag tyckt det hade fått varit skönt att få vara bara jag, utan att få frågan vem denne man är, om vart vi ska gå sedan, blandat med konstateranden från senaste utbildningsinsatsen.

Jag lär ha ett och annat att dementera när jag på måndag morgon lämnar gräddhyllan för att ta mig ner på stan och åter bli Miss jobb, skillnaden är att jag då är i tjänst!


 
 
Ingen bild

Figgelito

24 november 2007 12:43

Var glad du att du slipper mödrar som vill diskutera förlossningsarbetet när du äter middag! CTG-kurvor, vattenavgångar, igångsättningar, kejsarsnitt, sätesbjudningar, bristningar, moderkakor, livmodersammandragningar, värkar, pinvärkar, EDA, lustgas, suturer och andra roliga ting brukar vara heta ämnen!

Tack för en trevlig kväll, det är sällskapet som gjorde det, och dementera på du på måndag! Jag vet inte om jag tänker dementera att du är helt godhjärtad som behandlar alla med respekt i detta nu. Inte många som hade gjort det du gör nu.

 
Ingen bild

Miniu svarar

25 november 2007 22:09

Figge; Jag försöker göra det bästa av detta. Inte lätt men väl värt ett försök!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards