Direktlänk till inlägg 4 augusti 2007

Fannys halvdagsrapport!

Av miniu - 4 augusti 2007 13:50

Så där ja, nu var lunchen avklarad och det är då dags för mig, Fanny 10 år att avlägga min halvdagsrapport från Högre Höjder.

Jag är en renrasig cockerspaniel med en fiiiin stamtavla, så jag hör nog hemma här ja! Har lite supportrar på andra sidan världen som gärna vill följa min vardag här på Högre Höjder!


Ja, halvtid av dagen alltså! När man som bäst hade lagt sig för en förmiddagsvila så kom lillmattes granne och ringde på dörren, och herrejävlar var det första lillmatte tänkte, men jag förstod ärligt inte att det var någon som ringde på dörren, annars brukar jag skälla ut dom med besked.

Lillmatte tog upp mig och vi öppnade dörren, jag var lugn som en filbunke även nu. Grannen Staffan undrade lite om lillmattes altandäck, och jag kunde intyga att det var riktigt skönt att gå på, mot mina fina tassar!


Klockan hade då passerat 11-snåret och det var dags för lillmatte att bege sig mot gymmet. Själv fick man trippa mot bilen, och jag ska villigt erkänna att jag trippade lite extra, jag menar - jag är ju på fiiiiiiin adress! Tripp tripp, tog ut stegen lite extra, lyfte på huvudet och gjorde kroppen extra fin... några blickar fick jag allt! Dom skulle bara veta mitt riktiga jag...

Jag fick tillbringa en dryg timme hos Bergströms innan jag blev hämtad av BMW´n igen!

Tillbaka till Högre Höjder och då var det helt plötsligt lunchtajm. Det vankades chorizoröra med pasta. Och vet ni, inte vilken korv som helst, och definitivt inte vilken pasta som helst heller, fast ni kanske inte ens trodde det? Lillmatte använder nämligen bara "de finaste råvarorna" här uppe. Pastan var Zetas durumvetepasta. Jag fick smaka, och jag måste medge att det var annat än den pastan som serveras på Malmövägen det!

Jag höll mig kring lillmattes ben utifall hon skulle tappa ner någon korvbit på golvet. Hon tappade en paprika bit och en tomatbit... hallå? - tomat? Även om det var den finaste romanticatomat som är exklusiv så ville jag inte ha den.


När lillmatte ätit klart fick jag också lite. Nu ligger jag här på en viiiit och fiiiin Lexingtonpläd och tar igen mig lite. Lillmatte mumlar något om att det kanske blir skogsbesök i eftermiddag. Ska vi till skogen? Kommer det någon från skogen till oss? Hon sa att hon inte visste, berodde på hur hon känner. Ja, ni känner kanske till att lillmatte träffat på ett svin som gjort att hennes känsloliv (svårt ord det där att förstå) lever lite berg- och dalbana. Nu måste hon ta det lite lugnt på den fronten, så vi får se hur matte känner för att göra i eftermiddag.

Själv har man ju inte riktigt dom problemen, är inne på mitt 11 cockerår och är en stolt ungmö - inte illa det heller!


Ja, lillmatte har även mumlat något om att det vankas pilgimsmusslor ikväll. Det har jag då aldrig ätit, på Malmövägen är inspirationen inte alltid den bästa när det gäller hushållssysslor! Jag har i allafall klart och tydligt deklararerat att jag vill ha en räka - dom gillar jag!


Nu ska jag fortsätta att vila mig lite, påfrestande att vara uppe på Högre Höjder med helikoptrar kring husknuten, fåglar överallt och en underbart stor balkong att spana på!

 
 
Ingen bild

Figgelito

4 augusti 2007 20:35

Jag önskar de två bitches på Högre Höjder en fortsatt bra dag och helg.
Och Fanny, fortsätt ha kontroll över läget!

 
Ingen bild

Fannys support

4 augusti 2007 20:42

Hej Fanny,
vad fint du skriver. Hoppas du tar hand om lillmatte och hon tar hand om dig också. Det är mycket intressant att följa din dagbok, nertecknad av lillmatten. Sköt om dig vår lilla vovve. Kramar och pussar från supporten.

 
Ingen bild

Ïdolen Håkkego

4 augusti 2007 22:10

Hej Fanny !

Du är inne i en tid med flyt nu eftersom du fått gå på nya balkongen, legat på en lexingtonpläd m.m

Kan tänka mig att du trippar fram, det gjorde "lillmatte" också när hon gick på hög höjd i "Sacko". De brukar kallas höghöjdsläger. Menade hon inte stolt oskuld när hon låt dig skriva stolt ungmö.

Vi syns snart så du får komma till stugi och träffa vanliga människor som inte är så där märkvärdiiiiiga som jag förstår att de är på HH.

Murra åt du vet vem.

/Håkkego

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards