Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av miniu - 5 augusti 2007 17:55

Dags för mig, Fanny, 10 år - att bege mig till mitt hem. Imorgon kommer min familj hem, och ni ska veta att jag längtar. Idag var det en likadan bil som min som körde på gatan nedanför, och jag kände igen motorljudet. Sprang oroligt runt på balkongen och trodde att dom kom för att hämta mig - men inte då...


Ska vi ta det från början då? Vaknade, åt en delikat frukost med lillmatte. Vi tog en prommis i mina trakter och sedan blev jag lämnad hemma medans matte åkte till Plantagen och köpte något att ha istället för hortensiorna som har fått för mycket vatten och för lite sol denna sommar. Hon kom och hämtade mig bums efter hennes tripp. Jag hoppade in i BMW´n och det bar i väg mot Högre Höjder. Vi hade ingenting speciellt på agendan idag, men vi har haft en riktigt fin dag ändå - jag och min lillmatte som idag hade det lite ledset i hjärtat. Hon fick nått sms i natt som rev upp lite känslor igen.


Ja, vi rensade lite ogräs, satt på balkongen och läste och solade. Det var ruskigt varmt idag, så jag pendlade mellan inne och ute. När klockan blev eftermiddag drog lillmatte med mig på en prommis. Tror ni jag ville? Nä, just det, men jag hade inget val. I 45 mi spatserade vi, jag trippade mest, och försökte trotsa lite så vi skulle gå tillbaka, men det gick inte.


Nu har jag kommit till Malmövägen och ska ta igen mig lite. Lillmatte ska hoppa in i duschen och pyssla med kroppen lite så hon - det är ju måndag igen imorgon!


Tack för att ni läst mitt gästbloggeri från Högre Höjder!

Ovido - Quiz & Flashcards