Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av miniu - 18 augusti 2007 22:44

Ikväll efter en hektisk men skön dag, tillbringar jag kvällen hemma.

Som en obotlig mysmänniska är jag överförtjust i hösten, och nu ikväll är det lite försprång av det som komma skall...


Tänk vad lite ljus kan göra!

Av miniu - 18 augusti 2007 22:29

Tillbringade eftermiddagen med Titti i hennes stuga på Alnön, jättekul att få se hur fint det är!

Vi åt gott, pratade, tog en lång härlig strandpromenad och njöt av en riktigt skön sensommardag!


Av miniu - 18 augusti 2007 22:20

Cockerspanielögon...

Dessa hundögon mötte mig i eftermiddag - om blickar kunde tala!

Det andra ögonparet är mina - som ber om något...

Av miniu - 18 augusti 2007 10:19

*gäsp* Efter en trevlig gårdagskväll med perfekt mat och dryck så har man vaknat till en ny dag, full av aktiviteter.

Igår, mitt i festligheterna, kom Figgelito förbi och sa hejdå nu när han ska bege sig ner till huvudstaden och jobba & leva där!

Jag vet att du alltid läser (och kommenterar min blogg) så därför får du ett helt blogginlägg bara tillägnat dig, så njut av det!

Jag uppskattar verkligen att du kom förbi igår, det var så trevligt. Men... men... du skulle ha haft en annan färg på skjortan än vit och svartrandig, för jag tror att du har mascarafärg på den idag, för jag var svart under ögonen när jag hade gråtit klart... Kommer ju att sakna dig, alla telefonsamtal, alla luncher, din spontanitet, din härliga personlighet, din självsäkerhet, din  ömhet, din generositet, din närhet till skratt... och... även om jag tycker att du är den mest fåfänga man jag skådat - så ja - jag kommer sakna dig!


Kommer du ihåg den psykologiska tredje dejten hemma hos mig? Jag kommer aldrig någonsing att glömma den i allafall.

Du kommer direkt från jobbet, proper som vanligt. Du skulle ta ut bilnycklarna från byxfickan och när du skulle göra det så tar du även ut en....latexhandske och nån gummigrej, och en liten förpackning med något som ser ut som gelé. Jag tror att du måste ha skådat mitt ansiktsuttryck, och jag minns än idag rysningen som gick genom hela kroppen. Haha - vilken syn! Om du hade kunnat läsa tankarna, så hade det varit over and out där så att säga...

Du lät alla dessa pinaler ligga kvar i hallen hos mig, och varje gång jag gick förbi där under kvällen knöt det sig i magen på mig och gjorde mig ännu mer nervös, som om jag inte var det innan. När jag står i köket så frågar jag dig vad det där var för något; och får ett lika avslappnat svar; "man sätter den i livmoderhalsen och när den ramlar ut då är det öppet och klart, perfekt för dom som inte har någon förlossning bakom sig"

Jag kan ju avslöja att det hoppade till i min livmoder nu, och såg den groteska plastgrejen och handsken liggandes på min hallbänk, med någon gelé. Det måste ha varit en inte allt för härlig känsla att sitta bredvid en stel Marre i soffan den kvällen, för herrejävlar vad jag var nervös, det blev ju bara värre och värre - och om du bara hade förklarat att det var en ballongkateter för igångsättning av förlossningar så hade jag varit mer än nöjd, nu gick min fantasi runt runt, och ju mer jag funderade desto mer spänd blev jag. Vilken mardröm! Det såg ju så groteskt ut!

Jag minns att du kommenterade att jag var så spänd, och jag förklarade att det hade varit en tung dag på jobbet, och gentleman som du är, så kämpar du ännu mer så att jag ska bli av med spänningen. Om du bara kunde se vad min fantasi jobbade hårt då - alla tankar gick ju till atteraljerna som ligger i min hall, som dessutom ser groteska ut!

Kvällen gick mot natt, och du skulle sova över hos mig. När du duschade passade jag på att syna latexhandsken, denna groteska gummigrej och burken med gele. Nervös inför nattens drabbning var ju bara förnamnet.

Så ligger vi då där... plötsligt viskar du i mitt öra att jag ska ligga kvar och att du kommer snart. Min spändhet som börjat släppa kommer tillbaka med besked, nu kommer det. Du går ut i hallen och jag hinner tänka tankarna om och om igen, och fantasin är inte nådig nu. Jag är helt övertygad om att dessa groteska saker ska komma till användning nu. Dina fotsteg på mitt hallgolv känns som en evighet och äntligen kommer du tillbaka - tack och lov, utan ballongkateter och latexhandske!

Idag - ett bra tag efter den händelsen kan jag bara le åt det, men den natten var lite kämpig om jag säger så!


Jag har svurit åt alla journätter, åt telefoner som ringt på nätterna, åt kommentarer som "sorry, men jag måste in", proceduren på morgonen med skjortan som bara måste passa trots att du har arbetskläder... men nu när du lämnar Metropolen så är det nog alla våra stunder, alla stjärnklara nätter ute på någon klippa med en lykta en filt och en flaska Moet ( och du kom ihåg jordgubbarna och pralinerna), alla blommor, alla lappar på sängbordet och köksbordet, alla candlelight-middagarna... ja, alla vara stunder som jag kommer minnas!


Så Figgelito, lycka till i huvudstaden , jag vet att du drömt om det länge och jag vet att det kommer bli bra... om du var dryg innan, så bli för tusan inte ännu mer dryg nu när du ska dit ner!


Ovido - Quiz & Flashcards